فناوری/ نوجوانی که عکس های آیفون را لو می دهد و متخصصی که آنها را تایید می کند

پنجشنبه ، 21 شهریور 1392 ، 07:49

اگر نام سانی دیکسون (Sonny Dickson) برای شما معنایی ندارد، برای اپل بسیار آشنا است. او منبع لو رفتن تصاویر متعدد از آیفون 5C و همین طور آیفون 5S است. البته فکر نکنید او یک آدم چهارشانه با کلی خالکوبی روی بدنش است، خیر اینجا یک نوجوان داریم که هنوز پیش پدر و مادرش زندگی می کند.

او برای رویترز توضیح داده که ۵ تا ۱۰ منبع در چین دارد که نمونه های اولیه قطعات را به قیمت ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار از کارگران کارخانه های تحت قرارداد اپل می خرند و سپس ویدیوها و عکس ها و خود قطعات را برای او می فرستند.

آخرین قطعه ای که او لو داده سنسور متصل به دکمه Home آیفون 5S است. این نوجوان حسابی روی صحت و سقم قطعاتی که لو می دهد، پافشاری کرده و می گوید: «من سال ها است که این کار را می کنم، بنابراین می دانم چه چیزی جعلی است و چه چیزی واقعی.» و می دانید چیست؟ انگار حق با این پسر است.

فیلیپ اسمیت که یک متخصص سنسورهای بیومتریک است و قبلا مدیر عملیات در شرکت UPEK بوده هم می گوید قطعه لو رفته، اصل است و آن را این طور توضیح می دهد:

این واقعی است. آن حباب کوچکی که وسط صفحه فلزی می بینید یک سنسور سیلیکونی است. آن مربع سیاه رنگ کنارش هم یک پردازنده اختصاصی است که برای پردازش داده های به دست آمده از سنسور و مقایسه آن با داده های از قبل ذخیره شده، به کار می رود. وجود پردازنده مجزا باعث می شود خطر هک شدن دستگاه از طریق هک پردازنده اصلی کاهش یابد.

این هم از توضیح عملکرد سنسور اثر انگشت آیفون 5S قبل از عرضه نهایی محصول. البته در این بین، با یک لودهنده دیگر و طرز کار او هم آشنا شدیم.

 

نارنجی

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بزرگترین دزدی های سال (1) + عکس
طنز/ وقتی ﺗﻮﻟﺴﺘﻮﯼ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﯽ ﺗﻨﻪ ﺯد... ◄

مطالب مرتبط
بنر