2 مشخصه اصلی که کارفرماها هنگام استخدام فراموش می کنند

دوشنبه ، 6 آبان 1392 ، 14:47

 

برخی کار جویان تصور می کنند فرآیند مصاحبه استخدامی و تلاش برای جلب نظر مدیران سخت ترین کار دنیاست در حالی که مدیران نظر دیگری دارند از نظر آنها یافتن شخصی توانا که از عهده امور بر بیاید گاهی از کوه کندن هم دشوار تراست!

به گزارش بانکی دات آی آر، مدیران بعضا به شکل غافلگیرکننده ای نیروهای با استعدادشان را از دست می دهند و یا اینکه با استخدام های جدیدی روبرو می شوند که برای آنها دشواری می آفریند. چطور به یک نفر اعتماد کنند ؟ آیا او از پس کار ها بر می آید؟

وقتی از مدیران در خصوص یک نیروی کار آمد و مناسب و ویژگی هایش سوال می کنیم معمولا لیستی پر از گزینه های مختلف را مقابل چشمان شما قرار می دهند ویژگی هایی مثل :

. توانایی رهبری

· کسی که خوب ارتباط برقرار می کند

· توانایی فکر کردن فراتر از مرزهای فکری دیگران و اشتیاق به یادگیری

· توانایی تأثیرگذاری خوب در ملاقات اول

· هوش و زیرکی

· اشتیاق

· تعهد به صرف ساعات طولانی برای کار

· کار گروهی

· مهارت های عالی مدیریت زمان

· نگرش مشتاقانه

· توانایی های تحلیلی قوی

· مهارت های فنی قوی

· توانایی اجرایی

· توانایی دنبال کردن روند

· اینکه آن فرد انسان خوبی باشد

· اینکه از دانشگاه خوبی مدرک داشته باشد.

گزینه ها را دوباره بررسی کنید. اغلب آنها به یک موضوع اشاره می کنند شخصیت .

آنها می خواهند شخصی که استخدام می کنند شخصیتی قوی و متعادل داشته باشد این درحالیست که حین مصاحبه انقدر درگیر سوالات بی ربط می شوند که فراموش می کنند به این نکته دقت کنند.

مرحله بعد صداقت است. اینکه فردی که با او کار می کنیم صداقت داشته باشد خیلی مهم است که اگر اشتباهی هم از او سرزد شجاعت بیان حقیقت را داشته باشد.

مدیران باید بدانند که بر اساس حس درونی خود زود تصمیم گیری نکنند، بلکه در روند مصاحبه به فرد استخدامی زمان بدهند تا با فرهنگ  و شرکتشان  آشنا شود. هرگز شرکت خود را فزون فروشی نکنید، بلکه مشکلات و نقاط ضعف شرکت را فاش کنید تا فرد بتواند درست تصمیمش را بگیرد و همچنین مجذوب کیفیات و ویژگی هایی که در ظاهر جذاب به نظر می رسند نشوید، زیرا این ویژگی های ظاهری جای شخصیت و صداقت را نمی گیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► این توصیه های پولی را تا جوان هستید، جدی بگیرید
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 6 آبان 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر