پول مهم تر است یا زمان؟

شنبه ، 3 اسفند 1392 ، 13:47

فرقی نمی کند که ما چقدر در خصوص مفهوم زمان حریص باشیم و چقدر برای بهره وری بیشتر از زمان مان تلاش کنیم، واقعیتی که هرشخصی باید در خاطر داشته باشد این است که هر شخصی در طول روز تنها ۲۴ ساعت زمان دارد. انسان ها از تولید زمان بیشتر ناتوانند و زمانی که یک لحظه می گذرد، دیگر هرگز نمی توانیم آن را باز یابیم.

اگر از ۲۴ ساعت وقت روزانه مان حدود ۱۷ ساعت آن صرف کار کردن، خواب و رفت و آمد شود ما هنوز ۷ ساعت دیگر داریم. بیشتر ما این هفت ساعت را به طریقی مشابه می گذرانیم، یک ساعت ورزش می کنیم، یک ساعت غذا می خوریم، یکی دو ساعتی لم می دهیم و تلویزیون تماشا می کنیم یا کتاب می خوانیم. اگر دقت کنیم درخواهیم یافت فقط یکی دوساعت باقی مانده است، این زمانی است که ما احتمالا صرف کسانی می کنیم که دوستشان داریم، با آنها سخن می گوییم و قدم می زنیم، به تکالیف فرزندانمان رسیدگی می کنیم و با آنها بازی می کنیم، این مساله ای عجیب است که ما تنها ۲ ۱ ساعت وقت داریم تا صرف کسانی کنیم که احتمالا تنها انگیزه ما برای زندگی، کار کردن و سالم ماندن هستند. به نظر می رسد که ظرفیت انسان برای عشق ورزیدن محدود است. کیفیت و ظرفیت عشقی که می توانیم نصیب فرزندان، همسر و خانواده مان کنیم تا حد زیادی به ۲۰ ساعت دیگری ارتباط دارد که صرف امور خانوادگی نمی شود. آن ۲۰ ساعت سرمایه گذاری ما هستند برای بهتر بودن در چند ساعت معدود. بنابراین اگر بار دیگر به مساله نگاه کنیم در خواهیم یافت صرف کردن یکی دوساعت باقی مانده مان با امور کاری، با تماس های مهم و سر زدن به ایمیل مان چقدر تناقض آمیز است.

مسائل اقتصادی اغلب سرشتی پیچیده دارند، اما وقتی که این مسائل با امور خانوادگی گره می خورند باز هم پیچیده تر می شوند، شما کار می کنید تا سعادت فرزندان و همسرتان را تضمین کنید، اما اغلب از این نکته غفلت می کنید که زمان ارزشمندتر از هر پولی است و اگر نتوانید زمان یک یا دوساعته تان را با کیفیتی عالی در اختیار فرزندان تان بگذارید، گویی خودتان را از ثمره کار روزانه ۸ ۷ ساعته تان محروم کرده اید.

کار کردن به صورت دائم همچون یک سرمایه گذاری می ماند، ما انتخاب می کنیم تا زمان مان را در جهت عشق مان به نزدیکانمان سرمایه گذاری کنیم در قبال این سرمایه گذاری ما توقع داریم دوچیز برداشت کنیم، یک: ثروتی که رفاه آنها را تامین کند. دو: زمانی که با تجمع ثروت ما قادر هستیم بخریم تا بتوانیم زمان بیشتری با آنها بگذرانیم، اکثر والدین و سرپرست های خانواده در گذر زمان نکته دوم را فراموش می کنند، آنها فراموش می کنند که تنها محصول کار ثروت و پول نیست و شخصی که همواره درگیر مشغله های شغلی خود است و نتوانسته است از طریق تجمع ثروت برای خود زمان بیشتری بخرد همچون یک ورشکسته است.

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که پول پول می آورد، اما در جهان مدرن نکته مهم تری وجود دارد، پول فراغت می آورد، مدیران ارشد و افراد متمول اغلب افرادی هستند که دارای انتخاب و زمان هستند، انتخاب اینکه اوقات خود را چگونه بگذرانند، آنها همیشه زیردستانی دارند که می توانند بدنه کار را به آنها واگذار کنند و در مقابل خودشان تنها مسوولیت سرپرستی را به عهده بگیرند، با ارتقای وضعیت افراد در هرم های شغلی و مالی عموما باید وضعیت آنها در خصوص انتخاب و زمان بهتر شود، فردی که سرپرست یک کسب وکار است و با ارتقای سطح مالی اش زمان بیشتری برای خود نمی خرد، بلکه هرچه بیشتر در کار خود غرق می شود هم چون فردی است که کار می کند اما هرگز درآمدی به دست نمی آورد. در تعاریف جدید از سبک زندگی مدرن، پول و زمان ارزشی هم نهاد دارند، بنابراین کارمندی که قادر نیست با استفاده از شغلش برای خود زمان بخرد چیزی شبیه یک برده است.

از طرفی ما کار می کنیم تا بتوانیم تضمین کنیم که در زندگی مان قادر به حمایت از خودمان هستیم، ما کار می کنیم تا سلامت جسمی، روحی و مالی داشته باشیم، اما زمانی که خدمت به خود تبدیل به خدمت به کار می شود، امور شکلی تناقض آمیز می یابند.

ماهیت محدود زمان به نشان می دهد که همیشه باید دست به انتخاب بزنیم، برای هر فردی مهم است که بداند نقطه ای که او در خصوص پول توقف می کند کجا است، اولویت بندی میان کار و زندگی هنری است که نه تنها می تواند شما را از تبدیل شدن به یک دستگاه بی هدف تولید پول نجات دهد، بلکه هم چنین شادابی و سلامتی و داشتن فراغت به شما کمک خواهد کرد در ساعات کاری بازدهی بیشتری داشته باشید.

بار دیگر انتخاب هایتان را مرور کنید، زندگی بسیار کوتاه است، کدام را ترجیح می دهید؟ یک خانه بهتر یا یک بازنشستگی سریع تر؟ یک ماشین جدید یا یک تعطیلات طولانی؟ عشق تان را به فرزندانتان چگونه سرمایه گذاری خواهید کرد از طریق انباشت ثروت یا از طریق صرف وقت؟ اگر محصولی که می خواهید از این سرمایه برداشت کنید عشق متقابل فرزندانتان به شماست، باید بیشتر مراقب وقتتان باشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► هشدار های امنیتی پلیس برای خرید شب عید
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 3 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر