استاد دانشگاه دفاع ملی امریکا: یارانه ها را هدفمند نکنید!

دوشنبه ، 11 مرداد 1389 ، 14:29

پل ساليوان استاد اقتصاد دانشگاه دفاع ملي آمريكا تاكيد كرد لايحه دولت ايران براي توزيع يارانه از اقتصاد ايران در مدت كوتاه حمايت خواهد كرد ولي اين لايحه مي تواند براي مدت طولاني باعث افزايش تورم شود.

به گزارش بانکی دات آی آر ، ساليوان در مصاحبه با خبرگزاري ترندنيوز افزود: اين لايحه مي تواند براي كوتاه مدت از بازار و اقتصاد ايران حمايت كند ولي اگر آنها نتوانند بطور مصنوعي تقاضا را حفظ كنند در نهايت مي تواند باعث افزايش به تورم شود.

 

 

بنظر ساليوان قصد ايران براي لغو يارانه در امور انرژي در برابر ايجاد حساب هاي بانكي براي خيلي از ايراني ها راه جالبي جهت پس انداز است. وي افزود، يارانه ها باعث تحول بازار سوخت در ايران شد و قيمت بنزين كاهش يافته و در نتيجه تقاضا براي آن افزايش يافته است. اين مساله هم كشور را به مخاطره انداخت و ايران را مجبور به خريد مقدار زيادي بنزين كرده است زيرا كه سيستم پالايشگاهي اين كشور نمي تواند به تقاضاي بنزين جواب دهد.

 

فارس به نقل از ساليوان نوشت: اين وضعيت به طور عمومي پس از آغاز رشد و رونق واقعي در صنعت خودرو در سال 1990، ايجاد شد. هرچقدر بنزين ارزان تر باشد تقاضا براي خودرو افزايش خواهد يافت. اين هم به اين معناست كه بخش زيادي از مردم شاغل در صنعت خودرو هستند.

به گفته ساليوان حذف يارانه ها مي توانند موجب افزايش قيمت بنزين شود و نياز به محصولات صنايع خودرو ايران را كاهش دهد. اين هم در نوبه خود مي تواند نياز به نيروي كار و هزينه هاي توليد صنعت نفت ايران را كاهش دهد. به نظر وي كمك هاي مالي به مردم به جاي ارائه توزيع يارانه هاي مستقيم، منجر به تحول در بازار ايران خواهد شد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

785 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

حاشیه های نمایشگاه شانگهای

فناوری / دوچرخه های بدون رکاب به بازار می آیند

تصویر/ بلندترین بانک جهان

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010

تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام

تصاویری دیدنی از دنیای اطراف ما

استراحت در هنگام کار + عکس

10 شغل پردرآمد برای خانمها

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

خلاقیت یک عاشق مرسدس بنز!

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد

 


► عربستان : با گوشی بلک بری امنیت نداریم
40درصد دولت تا 20روز دیگر از تهران می‌رود! ◄

مطالب مرتبط
بنر