سید آقا و درآمد یک روز کار در آژانس

شنبه ، 2 بهمن 1389 ، 09:34

 

آنقدر سید آقا و آقا سید صدایش کرده اند که بعضی وقت ها  اسمش را فراموش می کند. این را خودش می گوید .از جانبازان جنگ تحمیلی است ساکت و بی ادعا .هر وقت کسی از جنگ سوالی می پرسد با لبخند پاسخش را می دهد اما در انتهای نگاهش چیزی است که من و نسل من کمتر درکش می کنیم.

به گزارش بانکی دات آی آر سید آقا مدیر یک آژانس یا به قول خودش تاکسی تلفنی است و 10 سال است به این کسب مشغول است.در ابتدا این حرفه ی خانوادگی او و پسرانش بود اما این روزها کار و کسبش توسعه داده و 38 راننده در اختیار دارد.

وقتی از او در مورد چگونگی توسعه کارش می پرسم می گوید: اوایل که خودم و پسرهایم مشغول این کارشدیم دائم به فکر این بودیم که چطور کسب و کارمان را رونق بدهیم بعد تصمیم گرفتیم قیمت هامان را کمتر از نرخ مصوب اتحادیه عرضه کنیم تا مشتریان بیشتری جذب کنیم و خدارا شکر موفق هم شدیم.

او برای جلب اعتماد مردم ارزش زیادی قائل است و می گوید: ما با تمام اقشار مردم در ارتباط هستیم آنچه پیوند های مارا عمیق تر می کند اعتماد است باید میزانی از اعتماد وجود داشته باشد تا مشتریانمان با خیال راحت همسر وفرزندانشان را به ما بسپارند.

سید آقا در خصوص همکارانش می گوید: جالب است بدانید ما در آژانس از اقشار مختلفی همکار داریم دانشجو,کارمند و بازنشسته بسیاری این شغل را به عنوان حرفه نیمه وقت و عده ای به عنوان کار دائم برگزیده اند.

 

در حال حاضر یک افسر بازنشسته راهنمایی رانندگی که به شدت هم به مقررات احترام می گذارد یک دانشجوی حقوق,یک کارمند بازنشسته بانک و چند بازنشسته که سالها در مشاغل مختلف زحمت کشیده اند و این روزها اینجا مشغول کار هستند از همکاران من هستند.

وقتی از او می پرسم چطور این افراد که از سن ها و فرهنگ های مختلف هستند کنار هم با آرامش کار می کنند می گوید: خودشان به هم احترام می گذارند و من هم سعی می کنم مدیریت خوبی داشته باشم و بتوانم فضای گرمی را ایجاد کنم تا همه در آن احساس آرامش کنند.

وی در خصوص ملاک های انتخاب همکارانش می گوید: علاوه بر یک ماشین مناسب و گواهینامه مهمترین ویژگی از نظر من چشم و دل پاکی و تعهد است چراکه مردم خانواده هاشان را به ما می سپارند به همین دلیل همه تلاشم را می کنم که افراد متعهدی را انتخاب کنم.

سید آقا اضافه می کند که: افرادی که در آژانس ما و یا سایر آژانس ها کار می کنند تا حد زیادی مستقل اند و در قبال پرداخت درصدی از کرایه دریافتی خود به آژانس مشغول کار می شوند اما این دلیل نمی شود مدیریت و نظارتی بر کار آنها نداشته باشیم.

سید آقا در خصوص ضمانت هایی که از راننده ها در یافت می کند می گوید: تمام کسانی که در آژانس ها مشغول کار می شوند سند وسیله نقلیه شان را نزد آژانس به امانت می گذارند به نظرم تعهد مناسبی است ضمن اینکه ما اطلاعات تماس کامل آنها به همراه نشانی محل سکونتشان را هم در اختیار داریم.

وقتی از او می پرسم درآمد کار در آژانس چقدر است؟ با خنده می گوید این سوال خیلی خصوصی است مثل اینکه از خانم ها در خصوص سن و سالشان سوال کنی اما بهتر است این طور جواب بدهم که میزان درآمد هر راننده به زمانی که به این کار اختصاص می دهد و همین طور زنگ خور آژانس (یعنی تعداد تماس هایی که با آژانس گرفت می شود) بستگی دارد.

وی می افزاید: بعضی ها در این آژانس کرایه منزل یا شهریه دانشگاه شان را  از این طریق می پردازند اما صد در صد درآمد خیلی زیادی ندارد علاوه بر این که زحمت زیادی هم دارد با این وجود یک راه کسب حلال است و از این رو بسیار قابل احترام می باشد.

سید آقا می گوید : یکی از همکارانم که بیشتر ساعات روز کار می کند و بیشتر شب ها هم شیفت می گیرد بعضا تا روزی 50 هزار تومان هم درآمد دارد اما این درآمد به قیمت 18 تا 20 ساعت کار در روز است. البته ما به عنوان مسئول آژانس و حامی جان مردم مراقب هستیم که خدای نکرده خستگی او جان مسافران را به خطر نیندازد.

او می افزاید: کسی که وارد این حرفه می شود باید مهارت های بالای رانندگی و اعصاب پولادین داشته باشد تا در مقابل در خواست های مختلف مسافر و ترافیک سنگین تهران صبوری کند. در غیر این صورت موفق نخواهد بود.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

 

► کاخ یک میلیارد دلاری پوتین + تصاویر
کلیدهای موفقیت / جلسه نهم / نگرانی و حساسیت را کنار بگذاریم! ◄

مطالب مرتبط
بنر