کجای دنیا می توان شاد بود؟

چهارشنبه ، 6 بهمن 1389 ، 12:16

 

خوب با خود بیاندیشید و ببنید که واقعا چه چیز می تواند موجب خوشحالی شما شود؟ آیا تا به حال شده است به یکی از آن ها دست پیدا کنید و باز هم احساس خوشبختی نکرده باشید؟
برای بسیاری خوشحالی داشتن پول کافی برای داشتن هر آنچه اراده کنند هست.خانه خوب، غذا، لباس، ماشین، تفریح. اما خوشبختی هر انسانی بیش از پول معنا دارد.


به گزارش بانکی دات آی آر، مجله فوربس اسامی 5 کشور از خوشحال ترین کشورهای جهان را معرفی کرده است. ملاک  این انتخاب ها مسلما فقط پول نبوده که در تعریف خوشبختی مردمان یک کشور، سلامتی و رهایی از هر گونه درد جسمی و اجتماعی، احساس امنیت ، آزادی در بیان و دین، امکانات آموزشی و تحصیل و داشتن قدرت تحلیل و تصمیم گیری در ابعاد مختلف زندگی و کار مطرح است.


اما این ملاک ها در کنار هم بوده و هر یک مکمل دیگری است. رهایی از درد های متعدد به شما فرصت می دهد تا فکر سالم و آزاد داشته باشید. در کنار این فکر آزاد در امنیت است که شما می توانید به افکار خود شکل دهید. و این که آزاد باشید فکر خود و عقیده خود را ابراز کنید. قدرت فکر و تحلیل و تصمیم بر هر عقیده در غالب تحصیل و امکان مطالعه است که به آنچه که ایده آل است نزدیک می شود.


بر این اساس با لیست اعلام شده از مجله فوربس آشنا می شویم:


1.    نروژ
این کشور با بیشترین تولید ناخالص داخلی در سال ، بعد از آمریکا بیشترین سرمایه گذاری را برای سلامت مردم خود می کند. اما بسیاری از مردم (94%)این کشور معتقدند بخش زیادی از خوشحالی آنان به محیط زیبایی که در آن زندگی می کنند بازمی گردد و بعد از  آن ها (93%) معتقدند که کار و تلاش بیشتر باعث شده آن ها برای زندگی ساخته شده و پیشرفت کنند. آن ها از لحاظ ثروت ملی نیز ، ذخایر گاز و نفت بسیاری دارند.

2.    دانمارک
هزینه کم سرمایه گذاری در این کشور، سطح آموزش بالا و آزادی های مدنی  از جمله ملاک ها برای برگزیدن این کشور به عنوان دومین کشور خوشحال در جهان است. تعامل بسیار خوبی بین دولتمردان و مردم دانمارک برای بهتر کردن شرایط زندگی وجود دارد.

 

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (1) + عکس

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

گردشگری/ دومین دریاچه آب شور دنیا +تصویر

گزارش تصویری/ آنچه از مشهد نمی دانید

3.    فنلاند
سطح آموزشی بالا، دارا بودن استاندارد جهانی سلامت، آزادی های مدنی و فردی، اطمینان بین مردم و دولت، صلح طلب بودن آنان از جمله خصوصیات این کشور بر شمرده می شود. تحقیقات و مطالعات بسیاری که به نام این مردم ثبت شده است به علاوه هزینه های کم سرمایه گذاری باعث ایجاد اقتصاد قوی در این کشور شده است. اما در این کشور به علت عدم پخش سرمایه به درستی تنها 75 % مردم آن معتقدند که کار کردن و تلاش می تواند باعث پیشرفت در زندگی آن ها می باشد.

4.    استرالیا
سطح تحصیلات بالا، برخورداری قوی از آزادی های فردی، جامعه در هم تنیده و چند ملیتی این کشور از خصوصیات اول این کشور برشمرده می شود. اقتصاد این کشور قوی است و صادرات زیادی را دارد. همچنین یکی از کشور هایی مناسب به جهت آغاز کسب و کار جدید شناخته شده است. هزینه کم سرمایه گذاری و دسترسی فوق العاده به اینترنت از زمینه های این کار محسوب می شود.

5.    نیوزلند
از اتحاد و یکپارچگی اجتماعی بالایی برخودار هستند و اولین مکان در رده بندی امکانات و سطح تحصیلی  در دنیا قرار دارند. مردمان این کشور از همبستگی و همیاری بسیار بالایی برخوردارند. در آزادی های اجتماعی و مدنی نیز از این لحاظ مقام اول را دارا می باشند.94 درصد مردم این کشور زیبایی های محیطی کشور را در روحیه شاد خود بسیار موثر می دانند. شاید 6 درصد دیگر نابینا باشند!

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

► تغییر مدیران بانک های دولتی آغاز شد
ساده‌ترین نظام مالیاتی جهان در کجاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر