تغییر مدیران بانک های دولتی آغاز شد

چهارشنبه ، 6 بهمن 1389 ، 10:16

 

به دنبال برخي تغيير و تحولات در تيم مديريتي بانك‌هاي دولتي، قطار تحولات به بانك توسعه صادرات رسيد و با بركناري كوروش پرويزيان مديرعامل سابق، بهمن وكيلي تصدي اين بانك را به عهده گرفت.

به گزارش بانکی دات آی آر همزمان با برخي اظهارنظرها مبني بر تغييرات پيكره مديريتي بانك‌هاي دولتي، اين اتفاق در دو بانك بزرگ و تخصصي دولتي روي داده كه يكي از آنها بانك صنعت و معدن و ديگري بانك توسعه صادرات است.

پيش از اين در خبرها، تغيير اعضاء هيات مديره بانك صنعت و معدن اعلام شده بود و امروز نيز برخي منابع رسمي از رفتن كوروش پرويزيان در آخرین ساعات کاری دوشنبه  خبر داده‌اند.

 

اين اخبار حاكي‌است، سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي طي حكمي بهمن وكيلي را به سمت مدير عامل و رئيس هيات مديره بانك توسعه صادرات منصوب كرده است.

پیشتر رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود از تغییرو تحولات نظام بانکی در راستای تحقق هدفمند کردن یارانه ها خبرداده بود و این امر را دومین مرحله از اجرای قانون هدفنمد کردن یارانه ها دانسته بود.

بهمن وكيلي داراي كارشناسي ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران و سوابقي چون عضوهيئت مديره بانك صادرات ايران، مدير كل پست بانك استان تهران، معاون تجهيز منابع شركت ساخت و تهيه كالاي آب و برق (ساتكاب)، معاونت پشتيباني و امور مالي و آخرين پست وي، مدير عاملي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي را در كارنامه شغلي خود دارد.

از طرف ديگر روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارائي نيز با تأئيد اين خبر اشاره‌اي به قسمتي از حكم مذكور كرده است.

در بخشي از اين حكم آمده است: انتظار مي‌رود تمامي مساعي خود را با جلب توان تخصصي همكاران، كارشناسان و صاحبنظران به منظور انجام وظايف قانوني بويژه در راستاي گسترش و ارتقاي تجارت برون مرزي، تامين مالي صادرات كشور و كمك به صدور خدمات فني و مهندسي و نيل به اهداف و برنامه تحول نظام بانكي كشور بكار گيريد .

همچنين در اين حكم از خدمات كوروش پرويزيان مدير عامل سابق اين بانك تقدير و تشكر شده است.

به نظر می رسد این تغییرات بخشی از تغییرات گسترده نظام بانکی که احتمالا از سال آینده شروع خواهد شد باشد.برخی کارشناسان معتقدند دامنه این تغییرات به نرخ سود سپرده بانک ها و شرایط  پرداخت وام بانک ها  هم خواهد رسید.

برخی منابع غیر رسمی نیز  از حذف چند صفر از پول ملی در آینده نزدیک خبر می دهند.

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► استخدام داروپخش
کجای دنیا می توان شاد بود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر