شناسایی و دستگیری باند اسکیمری در یاسوج

چهارشنبه ، 26 آبان 1400 ، 14:32
سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد از شناسایی و دستگیری یک تیم شش نفره کلاهبرداری اسکیمری خبر داد که در پوشش فروشنده، در سطح کل کشور با دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کردند. 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیض اله احمدی سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص این خبر بیان داشت: پس از ارجاع چند فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. 


این مقام انتظامی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری تیم فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند بطوريکه با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید مبالغ برداشت شده از حساب شکات بصورت برداشت از طریق دستگاه خودپرداز و همچنین خرید از طریق دستگاه کارتخوان یکی از مغازه داران واقع در  شهر یاسوج برداشت شده است.


وی در ادامه اظهار داشت: طی تحقیقات تکمیلی و اقدامات پلیسی صورت گرفته مشخص گردید افراد کلاهبردار با کمک رابط خود واقع در یکی ازشهرستان‌های استان همجوار اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان در سراسر کشور می‌نمودند و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مجرمانه خود را داشتند.


وی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنها مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمین سایبری دستگیر و ادله دیجیتال آنها جمع آور گردید.


فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 9 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، یک دستگاه اسکیمر، 410 کارت بانکی کپی شده، ارز دیجیتال و وجه نقد کشف شد.


سرهنگ احمدی به کلیه دارندگان کارت‌های بانکی اکیداً توصیه کرد: هنگام خرید از دستگاه‌های کارت خوان رمز کارت خود را در نهایت محرمانگی وارد کنند و از ارائه رمز آن به دیگران جدا خودد داری کنند و همیشه کارت جداگانه‌ای برای مایحتاج روزانه خود داشته باشند.


سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

► کلاهبرداری با استفاده از لینک جعلی ثبت ثنا
کسب و کارهای مجازی در مواجهه با حوادث نشت اطلاعات چه واکنشی باید داشته باشند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر