سامسونگ تایزن را ماه مه معرفی خواهد کرد

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 13:51


شرکت سامسونگ اعلام کرده که پروژه سیستم عامل تایزن هنوز متوقف نشده است ولی هنوز تا عرضه ‌اش کمی فاصله‌ دارند. اما می‌توان امید داشت که بالاخره سامسونگ به همراه اینتل، دست به عرضه و توسعه سیستم‌ عاملی با همکاری یکدیگر خواهند زد. تایزن در ماه مه امسال، روی یک گوشی هوشمند پیاده خواهد شد و مشخص می شود که آیا این سیستم عامل می تواند در برابر سه رقیب شناخته شده خود، یعنی iOS، اندروید و ویندوز فون حرفی برای گفتن داشته باشید یا خیر.

 

 

سامسونگ اعلام کرده که اولین گوشی رسمی با سیستم‌ عامل تایزن، ماه آینده، در روسیه، برزیل و چند فروشگاه دیگر رونمایی خواهد شد. علاوه بر این آقای یون هان کیل، معاون ارشد تیم تحقیقاتی تولیدات سامسونگ، به خبرگزاری رویترز گفت که در حال حاضر حداقل دو گوشی هوشمند با این سیستم‌ عامل، تنها به عنوان شروع کار وارد بازار خواهد شد. اولین تلفن مورد نظر، یک مدل High-end  یا سطح بالا خواهد بود و مدل دوم هم یک تلفن هوشمند میان رده است.

 

البته به نظر می آید که سامسونگ قصد دارد این دو گوشی را در مراسمی خاص معرفی کند تا کمی جلوه جدی تری به تایزن داده شود. تاکنون عکس‌هایی از گوشی‌های هوشمند تایزن منتشر شده که آخرین آن مدل SM-Z9005 بوده است. این گوشی دارای پردازنده‌ای دو هسته از نوع Krait خواهد بود که با یک گیگابایت رم به بازار عرضه می ‌شود. رزولوشن تصویر این گوشی هوشمند نیز اچ دی خواهد بود. البته اطلاعات سخت‌افزاری این تلفن هوشمند، هنوز قطعی و نهایی نشده است. با کمی جست و جو در فضای مجازی، فیلم ‌هایی که از این گوشی منتشر شده است را می ‌توان دید.


تا به امروز تعداد زیبادی سیستم عامل مستقل دیدیم که نتوانستند در برابر سیستم عامل های شناخته شده بازار رقابت کنند؛ ولی به نظر می آید که سامسونگ برای تایزن برنامه های بسیار جالبی دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دوربین گلکسی اس 5 مشکل ساز شد!
گلکسی اس 5 ضد آب خواهد بود ◄

مطالب مرتبط
بنر