تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۸بهمن و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 19 بهمن 1393 ، 11:58

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی بازار با عرضه های مکرر صف خرید و نوسانات منفی در برخی گروه ها، متعادل با گرایشی منفی بکار خود پایان داد. اصلاح فوق احتمالاً از جنس پول بک و بسیار کوتاه خواهد بود و پیش بینی میشود اصلاح مورد اشاره نهایتاً دوشنبه پایان یافته و مجدداً اکثر گروه ها به مدار رشد بازگردند.

گروه ساختمانی با عرضه های مکرر صف خرید ثتران و در نتیجه نوسانات منفی بقیه هم گروهی ها احتمالا فردا نیز دادوستدهای منفی را تجربه نمایند. با توجه به اصلاح اخیر به نظر از بقیه گروه ها برای بازگشت قیمتی مستعدتر خواهند بود. گروه خودرویی نیز با عرضه های مکرر صف خرید خبهمن، خزامیا و معاملات متعادل خودرو مواجه گردیدند.

معاملات پر حجم و متعادل نمادهای مذکور می تواند کف سازی مناسبی فراهم نماید تا ریسک سهامداران جدید را کاهش دهد. گروه مذکور نیز احتمالا فردا با نوسانات منفی دنبال شوند. گروه لیزینگی نیز اکثرا منفی و حتی با صف فروش بکار خود پایان دادند. در گروه تجهیزاتی فاذر با عرضه های مکرر صف خرید مواجه گردید اما در نهایت با صف بکار خود پایان داد. بقیه هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند.

در بقیه بازار نیز بعد از شروعی متعادل با حجم عرضه های فراوان اکثرا منفی دنبال گردیدند. همچنان استمرار شایعات مثبت پیرامون پرونده هسته ای و احتمال رشد قیمت های جهانی نفت می تواند امیدواری هایی جهت ادامه رشد قیمت ها را همراه داشته باشد. با انتشار آمار روبه رشد اشتغال امریکا و در نتیجه ریزش قیمت های جهانی طلا (رشد دلار ورشد احتمالی فلزات رنگین) می تواند محرک رشد قیمت ها باشد.

کنفرانش خبری رئیس سازمان بورس و ارائه خبرهای خوب و مناسب برای بازار سرمایه، تعدیل منفی 14% بانک اقتصاد نوین و رشد16% سودآوری آذرآب از رخدادی مهم و قابل ذکر امروز بود. همانطور که در بالا عنوان شد احتمالا با بازگشایی بازارهای جهانی در دوشنبه و رشد قیمت های احتمالی فلزات رنگین و احتمالا رشد قیمت نفت، انتظار رشد و مثبت شدن بازار سرمایه دور از ذهن نبوده و امیدواریم به وقوع بپیوندد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۸ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد مپنا ◄

مطالب مرتبط
بنر