اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۸ بهمن ماه ۹۳

يكشنبه ، 19 بهمن 1393 ، 12:02

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بانک اقتصاد نوین
این بانک در تازه ترین گزارش خود سود هر سهم سال 93 را با 14 درصد کاهش 380 ریال برآورد کرده است و در نه ماهه فقط 46 درصد (معادل 174 ریال) را پوشش داده است. با توجه به گزارش شش ماهه، بانک اقتصاد نوین در سه ماهه سوم تنها 19 ریال سود ساخته است و احتمال تعدیل منفی دیگری در گزارش 12 ماهه دور از ذهن نیست.
مهمترین تغییر پیشبینی سود سال 93 بر اساس گزارش نه ماهه در مقایسه با پیشبینی سود بر اساس گزارش شش ماهه کاهش سود ناشی از سرمایه گذاری می باشد. سود سرمایه گذاری ها با 60 درصد کاهش از 120 میلیارد تومان به 48 میلیارد تومان رسیده است و باعث افت 63 ریالی سود هر سهم شده است. ونوین 570 میلیارد تومان سرمایه گذاری بورسی و 347 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارج از بورس دارد.

بیمه دانا
بر اساس عملکرد نه ماهه سود هر سهم سال 93 را از 86 ریال به 50 ریال (معادل 42 درصد) کاهش داده است و در این مدت توانسته است 35 ریال (معادل 70 درصد) آنرا پوشش دهد.
شرکت بر اساس عملکرد شش ماهه برای سال 93 ، 550 میلیون تومان سودعملیاتی شناسایی کرده بود که طی گزارش نه ماهه این مبلغ را به زیان 3میلیاردی تعدیل داده است و 1.7 میلیارد تومان آن مربوط به عملکرد نه ماهه می باشد. افزایش ذخایر حق بیمه و هزینه خسارت از دلایل کاهش سود می باشد.
درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی که شامل سود سپرده بانکی، سود سرمایه گذاری در شرکت ها و سود اوراق مشارکت است با رشد 7.5 درصدی 24 میلیارد تومان برآورد شده است. 


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۹بهمن و پیش بینی بازار فردا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۸بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر