تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۹بهمن و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 20 بهمن 1393 ، 09:39

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، اکثر گروه ها و نمادها معاملاتی منفی را تجربه نمودند که البته همسو شدن با هیجانات دادوستدادها و شناسایی سود برخی کوتاه مدتی و فروش های آنها، فشار مضاعف و معاملات به مراتب منفی تری برای اغلب گروه ها به ارمغان آورد تا جایی که اواسط بازار اکثر نمادهای مهم با صف فروش همراه گردیدند اما در اواخر بازار با افزایش اندک تقاضا و جمع آوری صف های فروش مواجه گشتیم. به نظر اصلاح مورد اشاره در گزارشات قبلی، فردا پایان یابد و بعد از استراحتی کوتاه و کسب انرژی لازم مجددا بازاری صعودی اما با آهنگی ملایمتر را شاهد باشیم که امیدواریم با اعلام رسمی توافق سیاسی (توافق اولیه) صعود مذکور پرشتاپ و مستمرر گردد.

البته تعطیلی روز کاری چهارشنبه و حساسیت و حوادث تاثیر گذار این روزها بخصوص مصادف شدن با روز 22 بهمن ماه و پیروزی انقلاب ایران، جو احتیاط خریداران را بیشتر نموده و فروشندگان را حتی با ضرر ترغیب به فروش می نماید. در گروه بانکی افزایش مطالبات مشکوک الوصول آنها و همچنین تعدیل منفی نمادهای ونوین وگردشگری، معاملات منفی را برای گروه مذکور ایجاد نموده است.

در گروه خودرویی شاهد بازگشایی منفی سایپا و صف فروش آن به دلیل گزارشات کمتر از انتظار بودیم. در گروه دارویی تعدیل منفی سنگین داروسازی اکسیر اعلام گردید و در گروه ساختمانی شاهد شفاف سازی مسکن شمال غرب مبنی بر پیشرفت 78% پروژه مبل اردبیل و معاملات متعادل با گرایش مثبت این نماد علی رغم معاملات منفی سایر نمادهای این گروه بودیم. در بازار منفی امروز گروه قندی با معاملاتی مثبت بعد از مدتها ریزش چشم نوازی نمودند.

در بازارهای جهانی ادامه جنگ نفت و تخفیف جدید عربستان و احتمالا کاهش قیمت های نفت و به دنبال آن افت قیمت فلزات رنگین را انتظار داریم. اما دلار و طلای داخلی با ریزش اندک قیمت ها مواجه گردیدند. در کل با توجه به تمام مفروضات مورد اشاره، نوعی سردرگمی در اغلب بازارها بخصوص بازار سرمایه دیده میشود که با توجه به ابهامات مختلف پیش رو و البته پرونده هسته ای باز و در حال مذاکره امری معقول به نظر میرسد.

برای فردا همچنان شروعی منفی و پرعرضه را پیش بینی می نماید که در صورت عدم رخداد سیاسی خاص و ورود تقاضا و خریداران، بهبود دادوستدها و متعادل شدن بازار بخصوص در اواخر بازار را انتظار داریم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۹ بهمن ماه ۹۳
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۸ بهمن ماه ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر