وقتی بانک ها از پس یک تغییر ساعت هم برنمی آیند!

شنبه ، 1 مهر 1391 ، 16:06

طبق قانون هرساله در ساعت 24 آخرین شب تابستان ساعت ها یک ساعت به عقب کشیده می شوند. این چیز تازه ای نیست و اگرچه در خصوص مفید یا غیر مفید بودن آن بحث های زیادی انجام شده اما به هر روی این قانون هرساله در کشور اجرایی می شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، با وجودی که هر شهروند ایرانی و حتی کودکان دبستانی از این موضوع خبردارند و زمانشان را برای رسیدن به موقع به مدرسه تنظیم می کنند اما نظام بانکی از این تغییر زمانی بی اطلاع بوده و یا غفلت کرده است.

شب 5شنبه نظام بانکی کشور از ساعت 23 تا یک بامداد مختل گردید یا به زبان ساده تر تعطیل شد.

این درحالیست که بانکداری در کشورمان چندان هم تازه و نوپا نیست و سابقه چندین ساله دارد. از سوی دیگر تغییرساعت ها هم امری جدید و غیرمنتظره نبوده است.

آیا واقعا در شان ملت70 میلیونی ایران است که نظام بانکداری کشورشان انقدر بی مبالات و سهل انگار باشد؟

این اقدام غیر قابل اغماض در شرایطی صورت می گیرد که به دلیل این اشکال چند ساعته بسیاری از مردم سرگردان شدند و به دلیل نا موفق بودن پرداخت های الکترونیکی ،قطعی دستگاه های پوز و حتی ناتوانی خودپرداز ها در ارائه وجه به دردسر افتادند.

اگرچه تصور عموم بر این است که در ساعات پایانی شب کسی خرید یا پرداخت الکترونیک نمی کند اما حقیقت آن است که بدلیل سرعت مناسب! اینترنت در ساعات پایانی روز که البته به دلیل شرایط ویژه سیستم اینترنتی ایران صورت می پذیرد بسیاری از مردم ترجیح می دهند فعالیت های مربوط به بانکداری الکترونیک و پرداخت های آنلاینشان را در این ساعات انجام دهند.

سایت بانکی دات آی آر طی روزهای آتی به بررسی این ماجرا و ریشه یابی فنی و علل اصلی این واقعه خواهد پرداخت.

پس منتظر سایر گزارش های ما باشید.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

 

 

► يارانه نقدي 90 هزار تومان مي شود!
در قاب تصویر/ صف آیفون 5 در دنیا مثل صف شیر در ایران! ◄

مطالب مرتبط
بنر