5 نکته ای که همه باید در محل کار رعایت کنند

سه شنبه ، 4 مهر 1391 ، 08:12

آداب معاشرت، بازتاب چشم انداز کلی رفتار شما در نگاه دیگران  است و هر جایی هم آداب معاشرت مخصوص به خود را دارد. محل کار هم یکی از مکان هایی است که رعایت آداب معاشرت و احترام به شرایط آن اهمیت زیادی دارد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، رعایت حد و حدودها و احترام به حریم ها همواره شما را از خطرات و اتفاقات بد مصون می دارد و از طرفی احترام دیگران را نیز به دنبال دارد.

در این گزارش درباره رفتارها و نکاتی با شما صحبت می کنیم که اگر در محل کار رعایت کنید، احترامتان نزد همکاران و بالادستی هایتان بسیار بیشتر می شود.

 

 

1. از زدن عطرهایی با بوی تند خودداری کنید

استفاده از عطرهایی با بوی تند، بویژه از سوی مردان مورد استقبال قرار می گیرد، اما خوب است بدانید که خیلی وقت ها بوی تند عطر شما، باعث آزار دیگران می شود و مشام همکارانتان را اذیت می کند.

با توجه به اینکه در محل کار، در محیطی بسته حضور دارید و بوی عطر به سادگی در فضای اطراف پخش می شود و همکارانتان نیز به راحتی می توانند بوی آن را حس کنند، جهت جلوگیری از نارضایتی آنان از عطرهایی با بوی تند استفاده نکنید.


2. صدای خود را بیش از حد بالا نبرید

فضای بسته محیط کار نیاز به صدای بلند یا داد زدن ندارد. اصلا حرف زدن با صدای بلند در چنین محیطی صورت خوشی ندارد و باعث نگاه سرزنش آمیز دیگران می شود.

به عنوان نمونه اگر می خواهید در مورد موضوعی با یکی از همکارانتان که در فاصله نسبتا دوری از شما قرار دارد، صحبت کنید، یا از تلفن استفاده کنید یا نزد او بروید یا از امکاناتی چون مسنجر استفاده کنید.


3. میز کار خود را تمیز نگه دارید

یکی از مهمترین نکاتی که معمولا مورد غفلت کارکنان یک اداره یا نهاد واقع می شود، تمیز نگه داشتن وسایل و ابزارهایی است که در اختیار دارند.

هر روز وقتی کارتان تمام می شود، سعی کنید وسایل روی میز کارتان را مرتب سر جای خود بگذارید و کاغذهای باطله یا زباله های دیگر را توی سطل زباله بیندازید. اخم نکنید! این کار زیاد وقت شما را نمی گیرد.


4. از خوردن غذاهای تند و پرادویه بپرهیزید

از خوردن غذاهایی که باعث می شود بوی بدی از دهانتان به مشام برسد، به ویژه در محیط کار به شدت بپرهیزید، غذاهای پرادویه، تند یا حاوی موادی چون سیر باعث می شوند بعد از غذا که با همکارانتان همکلام می شوید، آنها از شما فرار کنند.

خوردن پیاز با غذا هم اصلا توصیه نمی شود!


5. هر چیزی را بروز ندهید

یکی از هنرهای هر فرد شاغل این است که بین محیط کار و محیط خانوادگی و به دنبال آن مشکلات هر یک از این دو محیط تفکیک قائل شود. برای هر کسی، در هر شرایطی و با هر کیفیتی درد دل نکنید و حد و حدود خود در محل کار را نگه دارید تا از مشکلات احتمالی ناشی از آن در امان باشید.

 

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► هشدار به سپرده گذاران تعاونی اعتباری ایرانیان
از بازیگران بازار غیررسمی ارز چه خبر؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر