سامسونگ دوباره متهم شد، اینبار اریکسون شاکی است

پنجشنبه ، 9 آذر 1391 ، 08:54

این روزها به نظر می رسد هر دعوایی بر سر حق ثبت اختراع پیش می آید، سامسونگ باید یک طرف قضیه باشد. هنوز مهر حکم دادگاه اپل و سامسونگ بر علیه این شرکت کره ای خشک نشده که اینبار شرکت اریکسون شکایتی را بر علیه سامسونگ درباره نقض حق ثبت اختراع (پتنت) مطرح کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، شرکت سوئدی اریکسون، تولید کننده تجهیزات مخابراتی و شبکه ای ادعایی را مطرح کرده که براساس آن شرکت کره ای سامسونگ، بزرگترین تولید کننده تلفن همراه و تلویزیون، بدون اجازه از 24 نرم افزار و سخت افزار تولیدی اریکسون استفاده کرده است.

شرکت اریکسون در حال حاضر به دنبال ممانعت از فروش برخی مدل های تلفن همراه سامسونگ از جمله گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 است. البته اریکسونی ها به همین دو مدل قانع نیستند و می خواهند جلوی فروش انواع دوربین ها، تلویزیون ها و دستگاه های پخش بلو-ری را هم بگیرند.

اریکسون دو شکایت علیه سامسونگ تنظیم کرده است که در یکی از آنها به درخواست سامسونگ برای تمدید مجوز استفاده از فناوری های اریکسون با قیمتی بسیار پایین تر از شرکت های دیگر معترض است.

در شکایت دیگر نیز این شرکت مدعی شده که سامسونگی ها در اقدامی تلافی جویانه با دسترسی به پتنت های اریکسون در صدد اعمال فشار به این شرکت برای پذیرش قیمت بسیار پایینشان هستند.

این روزها شکایت و شکایت کشی نسبت به بهره برداری بدون اجازه ار پتنت ها در میان شرکت های معظم تکنولوژی دنیا رو به افزایش است و کم کم دارد به امری عادی تبدیل می شود. جالب اینکه در میان شرکت های تکنولوژی سامسونگ بیش از دیگران تجربه و سابقه درافتادن با سایر رقبا دارد.

باید دید فرجام شکایت تازه از سامسونگ به کجا خواهد رسید و آیا باز این شرکت کره ای متهم به پرداخت غرامت های سنگین و میلیاردی می شود یا خیر.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

**********************

 

► درقاب تصویر/مرسدس بنز الماسی شاه عربستان
افزایش ارزش سهام فیسبوک و امیدواری تحلیلگران به آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر