ضرر2.8 هزار ميليارد دلار ی سرمايه‌گذاران و بانک‌ها

چهارشنبه ، 8 آبان 1387 ، 11:46

 

بانکی: بانک مرکزي انگليس برآورد كرد كه ضررهاي ناشي از بحران مالي جهاني براي سرمايه‌گذاران و بانک‌ها به دو هزار و 800 ميليارد دلار بالغ مي‌شود.
 مروين کينگ ـ رييس بانک مرکزي انگليس ـ هشدار داد که با وجود تلاش بسياري از دولت‌ها براي تقويت سيستم بانکي خود، خطرهاي جدي براي سيستم مالي جهاني، هنوز به قوت خود باقي است.
بانك مركزي انگليس در حالي اين برآورد را اعلام مي‌كند كه پيشتر برآورد اين ضررها نصف رقم كنوني بود.
بانک مرکزي انگليس مي‌گويد براي تضمين اينکه در دوره‌هاي رشد قوي اقتصادي، بانک‌ها مقداري از پول خود را براي جبران ضررها در دوران رکود، ذخيره کنند، به مقررات جديد بين‌المللي نياز است.
گزارش ثبات مالي که اخيرا انتشار يافته حاکي از اين است که صنعت بانکداري انگليس در هنگام رونق اقتصادي سريعا گسترش يافت ولي زيربناي محکمي براي مقابله با شرايط سخت را نداشته است.
در اين گزارش خاطر نشان شده که در سال 2001 دادن وام به مشتريان با سپرده‌هاي آنان همخواني داشت ولي در نيمه اول سال 2008، کل ميزان وام به مشتريان 700 ميليارد دلار بيشتر از کل سپرده‌ها بود.
در اين گزارش به بانک‌ها توصيه شده که سپرده‌هاي مشتريان را افزايش داده و دارايي‌هاي قابل فروش خود را افزايش دهند و از وابستگي خود به بازارهاي مالي در ابعاد گسترده، بکاهند.
هفته گذشته رييس بانک مرکزي انگليس هشدار داد که سيستم بانکي انگليس بيش از هر زمان ديگري از آغاز جنگ جهاني اول تا کنون، در اوايل ماه جاري ميلادي به از هم پاشيدن نزديک شده بود.
در همين حال گوردون براون ـ نخست وزير انگليس ـ خواستار افزايش قابل توجه پولي شده است که در اختيار صندوق بين‌المللي پول قرار داده مي‌شود.

 منبع: خبرگزاری ایسنا

► بررسي ميزان فعاليت بانك‌ها در ساتنا و انتشار جدول رتبه‌بندي آنها
ادامه تلاش ها براي استرداد کلاهبردار 70 ميلياردي ◄

مطالب مرتبط
بنر