ورشکستگی بانک انگلیسی وچشم انتظاری برای معجزه اعراب

دوشنبه ، 13 آبان 1387 ، 11:40

بانکی: نخست وزير انگليس شب گذشته از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس خواست به تلاشهاي بين المللي براي حل بحران مالي در بازارهاي جهاني بپيوندند.
گوردون براون ديشب پس از ديدار با شيخ حمد بن جاسم بن جابر ال ثاني نخست وزير و وزير خارجه قطر در دوحه در کنفرانس خبري تاکيد کرد با شيخ حمد درباره مشکلات مالي فرا روي جهان و چگونگي تعامل مشترک لندن و دوحه براي مقابله با ان گفتگو کرده است .
وي تصريح کرد از طريق همکاري بين المللي مي توان بحران جاري را حل کرد . براون گفت بدون توجه به علل بروز اين بحران بايد براي ارايه راهکاري با هدف پايان دادن ان و تامين منابع ملتهايي که نگران پس اندازهاي خود هستند ، با هم همکاري کنيم .
نخست وزير انگليس تصريح کرد مسئله مهم در شرايط فعلي رسيدن به تفاهم مشترک در عرصه بين المللي است تا با عزمي راسخ در جهت ارايه راه حلهايي براي برون رفت از مشکلات کنوني تلاش کنيم .
نخست وزير قطر نيز در اين کنفرانس درباره نقشي که کشورهاي حوزه خليج فارس مي توانند براي گذر از بحران مالي به کشورهاي اروپايي کمک کنند اظهار داشت دراين باره سوء تفاهم وجود دارد زيرا کسي براي دريافت کمک تلاش نمي کند و همه تلاشهاي ما با هدف همکاري براي مقابله با بحران مالي است .
وي افزود قطر نمي تواند خارج از محدوده بحران فعلي باشد و بر اين اساس بايد در چارچوب همکاري و جستجوي فرصتهاي سرمايه گذاري و سود مشترک با ديگر کشور هاي فعاليت کند .
بروان در ادامه اين کنفرانس ابراز اميدواري کرد ايجاد ثبات در بازار نفت به نفع کشورهاي توليد و مصرکننده ان است . شيخ حمد بن جاسم ال ثاني نخست وزير قطر  بر امادگي اين کشور براي همکاري در مقابله با بحران مالي جهان تاکيد کرد .
شيخ حمد پس از ديدار با گوردون براون نخست وزير انگليس در دوحه به خبرنگاران گفت ما در زمينه اقدام براي رسيدن به راهکاري واحد درباره بحران جاري اتفاق نظر داريم .
خبرگزاري رويترز به نقل از نخست وزير قطر گزارش داد بحران مالي امري فراگير است و قطر از اين بحران مستثني نيست و بايد براي مقابله با اين بحران با دنيا همکاري کند.
براون در چارچوب سفر دوره اي به کشورهاي خاورميانه با هدف جمع اوري کمک مالي براي صندوق بين المللي پول وارد قطر شد .

گفتنی است بانك «باركليز» انگليس در اقدامي بي‌سابقه معادل 32 درصد از سهام خود را به معرض فروش گذاشته و تنها خاندان حاكم بر دبي و ابوظبي مجازند سهامدار اين بانك شوند!

ارزش سهام اعلام شده، 7.5ميليارد ليره انگليسي، معادل 11.5 ميليارد دلار آمريكاست.اين بانك از پذيرش كمك مالي دولت انگليس خودداري كرده و اعلام نموده است براي تأمين كسري ذخاير بانكي، راه‌هاي مطمئن‌تري مي‌‌شناسد و عرضه سهام با حق تقدم انحصاري، يكي از اين راه‌هاست.

منبع: واحد مرکزی خبر وسایت تابناک

 

► قدردانى معاون وزيراقتصاد از بانك صنعت و معدن
انجام مبادله بانكى و تجارى از طريق درگاه پرداخت اينترنتى بانك اقتصاد نوين ◄

مطالب مرتبط
بنر