پايان خط كلاهبردار ميليوني در بانك

دوشنبه ، 13 آبان 1387 ، 16:43

 بانکی: مرد كلاهبردار زماني كه براي نقد كردن چك مسروقه به بانك رفت، در دام پليس گرفتار شد.

اين متهم كه داراي سابقه قتل شبه‌عمد و كلاهبرداري است، با وعده گرفتن وام خانه و خودرو، دست به كلاهبرداري ميليوني زده است.
اوايل هفته گذشته، مسئولان يكي از بانك‌هاي تهران با پليس تماس گرفتند و مدعي شدند مردي به بانك مراجعه كرده و قصد نقد كردن چكي را دارد كه مسروقه اعلام شده است.
با اين تماس ماموران كلانتري به سرعت عازم بانك شده و اين مرد را بازداشت كردند. اين در حالي بود كه وي ادعا مي‌كرد از مسروقه‌بودن چك‌ اطلاعي نداشته و آن را در يك معامله تحويل گرفته است.
وقتي ماموران به استعلام سوابق اين مرد پرداختند دريافتند، وي يك سابقه دار كلاهبرداري است كه مدتي قبل از زندان آزاد شده است.
در ادامه بررسي‌هاي پليسي درباره اين متهم، ماموران تعداد زيادي فرم جعلي تقاضاي وام خريد خانه و خودرو از متهم كشف كردند كه پيدا شدن اين مدارك، راز چندين كلاهبرداري را گشود.
متهم كه راز خود را افشا شده مي‌ديد، لب به اعتراف گشود و گفت بعد از آزادي از زندان، نقشه كلاهبرداري ميليوني را طراحي كردم، براي اجراي نقشه‌ام پس از جلب اعتماد طعمه‌هايم، مدعي مي‌شدم آشناياني در بانك‌هاي مختلف دارم كه مي‌توانند به سرعت براي آنها وام خريد خانه و خودرو بگيرند.
به اين ترتيب بعد از فريب طعمه‌هايم با گرفتن مبالغي بين 1تا 4 ميليون تومان از هر يك از آنان، فرم‌هايي را در اختيارشان قرار مي‌دادم تا درخواست وامشان را در آن بنويسند و بعد از گرفتن اين فرم‌ها ناپديد مي‌شدم.
قاضي رضوانفر – داديار شعبه 4 دادسراي جنايي تهران- از كساني كه در دام اين مرد گرفتار شده‌اند خواست با مراجعه به شعبه 4 دادياري دادسراي جنايي شكايت خود را مطرح كنند.
وي در ادامه افزود: با دستگيري متهم، تاكنون 20 شاكي در اين پرونده شناسايي شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

► واگذاري بانك‌ها از طريق سلب حق‌تقدم سهام دولتي
توزيع تسهيلات وديعه مسکن بين مستاجران کم درآمد ◄

مطالب مرتبط
بنر