محبوبیت ویندوز ۸ از ویستا بیشتر شد

سه شنبه ، 11 تیر 1392 ، 11:06

 

سرانجام میزان محبوبیت ویندوز ۸ از ویندوز ویستا بیشتر شد امری که نشان می‌دهد اگر چه ویندوز ۸ چندان پرطرفدار نیست اما روند رشد کند خود را حفظ کرده ا‌ست.
به گزارش پی سی ورلد خبر داد: بررسی‌های جدید موسسه نت اپلیکیشن نشان می‌دهد که هم اکنون سهم ویندوز ۸ در بازار سیستم عامل‌ها برابر با ۵.۱۰ درصد است. این آمار که متعلق به ماه ژوئن است همچنین نشان می‌دهد که سهم ویندوز ویستا نیز برابر با ۴.۶۲ درصد است.

کارشناسان معتقدند ویندوز ۸ برای پیشی گرفتن از ویندوزهای ۷و ایکس پی به چندین ماه و شاید نزدیک به یک سال زمان نیاز داشته باشد. سهم این دو ویندوز در دنیای سیستم عامل‌ها به ترتیب ۳۷.۱۷ و ۴۴.۳۷ درصد اعلام شده است.



آمار دیگری که توسط نت اپلیکیشن منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که سهم مرورگرهای مایکروسافت هم در حال افزایش است. سهم Internet Explorer ۱۰ از بازار با افزایش ۴.۲۶ درصدی به ۱۳.۵۲ درصد رسیده است. امکانات و رابط کاربری خوب این مرورگر باعث رشد اقبال به آن شده است.

نسخه ۹ مرورگر مایکروسافت هم شاهد نزول ۳.۶۸ درصدی سهم خود بوده و هم اکنون ۱۱.۷۱ درصد از بازار را در اختیار دارد. کارشناسان می‌گویند با افزایش کاربرد ویندوز ۸ استفاده از مرورگرهای ۹ و ۱۰ مایکروسافت هم بیشتر می شود.

فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مهم ترین اشتباهات کار آفرینان
آخرین کشتی های چینی هم از ایران رفتند ◄

مطالب مرتبط
بنر