بالاخره از اندروید 4.3 رونمایی شد

پنجشنبه ، 3 مرداد 1392 ، 10:57


پس از انتظاری که طرفداران سیستم عامل اندروید سپری کردند، بالاخره در روز گذشته شرکت گوگل دریکی از سالن‌های سانفرانسیسکو، از نسخه 4.3 این سیستم عامل که نسخه‌ای جدید از Jelly Bean است را پرده برداشت.در این کنفرانس مشخص شد که گوگل سعی کرده که بیشتر روی عملکرد سیستم عامل اندروید کار کند تا روی ظاهر آن.تعداد زیادی از طرفداران گوگل در انتظار رونمایی از نسخه Key Lime Pie این سیستم عامل بودند و  نسخه جدید Jelly Bean برایشان خیلی خوش آمد نبود.

 


سیستم جستجو گوگل، اپلیکیشن Google Now و صفحه Notifications که نام آنها برای اندرویدی‌ها آشناست پیشرفت‌هایی در ظاهر و کارکرد داشته اند که بسیار جزیی به نظر می‌آیند.

 

مهمترین ویژگی جدید اندروید، که بیشتر روی تبلت‌ها کاربرد دارد این است که به آسانی محدود کردن پروفایل‌ها ممکن است.این ویژگی یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند برای کنترل فرزندان مورد استفاده قرار گیرد.زیرا تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای این سیستم عامل عرضه می‌شوند، برای تمام سنین مناسب نیستند.در قسمت Setting، کاربران نسخه 4.3 می‌توانند وارد Application & Content Restrictions شده و به راحتی دسترسی به هر اپلیکیشن موجود در سیستم عاملشان را محدود کنند.

 

 

بالاخره گوگل توانست سیستم هوشمند بلوتوث را روی اندروید پیاده سازی کند که این ویژگی برای کنترل مصرف باتری می‌تواند بسیار مفید باشد.بروزرسانی بلوتوث اندروید به همراه پشتیبانی از Bluetooth AVRCP 1.3 است که به شما این امکان را می‌دهد که برای مثال بتوانید روی هدفون بلوتوث خود اطاعات موسیقی را دریافت کنید.
یک ویژگی بسیار منحصر به فرد برای اجرا بازی‌های ویدیویی است که پشتیبانی اندروید از Open GL ES 3.0 است.Open GL امکاناتی جدید برای توسعه‌گران فراهم می‌کند که بتوانند بازی‌های بهتری را از لحاظ گرافیک روی اندروید پیاده کنند.

 

نسخه جدید صفحه کلید Emoji هم یکی دیگر از امکانات اندروید 4.3 است که برای فاصله انداختن میان کلمات از یک دکمه Space بزرگ بهره می‌برد.برای Wi-Fi هم وضعیت جدیدی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند در حین غیر فعال بودن به جستجو بپردازد تا برای روشن کردن بی‌مورد  Wi-Fi باتری مصرف نگردد.


در انتها می‌توان گفت که این نسخه جدید از اندروید بیشتر یک بروزرسانی به نظر می‌آید تا یک نسخه کاملا جدید که می‌تواند برای مدتی کوتاه برای طرفداران سیستم‌عامل اندروید جذاب باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► معرفی بازی های اندروید/ چه خبر از "کافه زامبی ها"؟+لینک دانلود
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز3مرداد 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر