احمقانه ترین اشتباهات مالی + عکس

دوشنبه ، 28 مرداد 1392 ، 06:37

پول اگرچه چرک کف دست است، اما چرک عزیز و دوست داشتنی است که از دست دادنش به هر دلیل موجبات ناراحتی هر آدمیزادی را فراهم می کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، پول را به سختی و با کار و تلاش می توان به دست آورد اما خیلی ساده و مثل آب خوردن می توان خرج کرد یا حتی از دست داد.

بدترین حالتی که می توان پول و دارایی را از کف داد، اشتباه های شخصی است. اشتباه هایی که می تواند گاه تا میلیون ها دلار خسارت وارد کند.

آنچه پیش روی شماست 5 اتفاقی است که به ساده ترین و احمقانه ترین شکل ممکن باعث بروز اشتباهات وحشنتاک مالی شدند:

1. چرت کارمند بانک روی کیبورد کامپیوتر همانا و انتقال ناخواسته 293 میلیون دلار همان!

یک کارمند بانک در آلمان زمانی بدون اینکه نام خود و بانکش فاش شود، تیتر یک روزنامه های جهان شد. این اتفاق زمانی افتاد که کارمند محترم به اشتباه 222,222,222.22 یورو معادل 293 میلیون دلار انتقال داد.

او ادعا کرده زمانی که در حال تایپ عدد 2 بوده به  یکباره خوابش گرفته و این باعث شده تا این مقدار پول به اشتباه انتقال پیدا کند.

او تاوان این اشتباه را هم با توبیخ و اخراج پرداخت کرد، هر چند با رضایت سوپروایزر دوباره سر کارش برگشت و فقط در این مدت کمی استراحت کرد. این اشتباه وحشتناک مالی خیلی زود درست شد.

 

2. خانمی که بلیت یک میلیون دلاری بخت آزمایی را دور انداخت

این خانم، شارون جونز نام دارد که زمانی یک بلیت بخت آزمایی یا همان لاتاری را پیدا کرد. او یک بلیت لاتاری یک میلیون دلاری را در یک سطل زباله پیدا کرد که صاحبش به خیال اینکه برنده نشده آن را دور انداخته بود.

خانم جونز از این موضوع خیلی خوشحال شد. او بخش زیادی از این پول را خرج خود و خانواده اش کرد که سر و کله صاحب بلیت پیدا شد. کار به دادگاه کشید و دادگاه هم رای به بازگرداندن پول داد و تجدید نظر هم افاقه نکرد. اما خوشبختانه ماجرا به توافق طرفین به خوشی به پایان رسید.

 

3. واریز 15 کادریلیون (عدد یک با 15 صفر به توان 2) دلار از سوی Pay Pal به حساب یک نفر

کریس رینولد یکی از شهروندان پنسیلوانیا است. او یک روز طبق معمول ایمیل خود را باز کرد تا ایمیل های حساب PayPal  را چک کند که با مسئله شگفت آوری مواجه شد. آقای رینولد متوجه شد مبلغ 92,233,720,368,547,800 دلار در حسابش است.

او که شگفت زده شده بود عکسی از این ایمیل گرفت و در صفحه شخصی اش در فیسبوک گذاشت. اما پیش از اینکه بتواند این پول را خرج کند، PayPal متوجه اشتباهش شد و پول را از حساب آقای رینولد کم کرد.

 

4. اشتباه پسر 12 ساله در هجی کردن و از دست رفتن 3 هزار دلار

این پسر نوجوان توماس هرلی نام دارد که سه بار هجی اشتباه یک کلمه در یک مسابقه باعث جریمه 3 هزار دلاری اش شد.

این جریمه با توجه به سن و شرایط این پسر نوجوان ناجوانمردانه به نطر می رسد، اما تهیه کنندگان این مسابقه حاضر نشدند این موضوع را بپذیرند. او در یک حرف اشتباه کرده بود.

 

5. گاف بانک مرکزی آمریکا باعث برداشت 1/5 میلیون دلار از سوی یک قمارباز شد

فیلیپ میشیگان، بازنشسته بانک مرکزی آمریکا است. او کشف کرد که می تواند به هر مقدار پول که خواست از دستگاه های خودپرداز بردارد؛ درست مثل معتادی که به منابع نامحدودی از کراک و کوکائین دسترسی داشته باشد.

14 روز تمام کار میشیگان برداشت از خودپرداز و استفاده از پولها در قمار بود. او در محموع مبلغ 1,543,100 برداشت کرد و همه را هم در قمار از دست داد.

این اشتباه بانک مرکزی آمریکا گران پایش تمام شد اما میشیگان را به 15 روز زندان و بازگرداندن پول رفته به صورت قسطی با استفاده از حقوق بازنشستگی 2000 دلاری شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 10 راه شاد کردن دیگران در بد ترین شرایط
اقتصاد خانواده/ بچه ام را به مدرسه دولتی بفرستم یا غیر انتفاعی؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر