آقایان! مدیریت پول را از خانم ها یاد بگیرید

سه شنبه ، 29 مرداد 1392 ، 06:08

مدیریت پول یعنی پول هایمان را طوری خرج کنیم که تهش چیزی برای پس انداز داشته باشیم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، خرج کردن پول آنقدر ساده و لذت بخش است که کمتر کسی را به فکر پس انداز و ذخیره پول برای آینده می اندازد. البته در مورد پس انداز پول زن ها عموما کارنامه بهتری نسبت به مردها دارند، هر چند که در جامعه ما عموما مردان وظیفه گرداندن زندگی را بر دوش می کشند.

توانایی بیشتر زنان در پس انداز پول به هیچ وجه یک دیدگاه فمنیستی نیست بلکه نتیجه پژوهشی است که در آمریکا انجام گرفته است. پس آقایان محترم بدون موضع گیری های جنسیتی لطفا این گزارش 5 بندی را بخوانید تا آنچه در حوزه مدیریت پول لازم است را از خانم ها بیاموزید.

راهکارهای مدیریت پول به روش خانمانه پیش روی شماست:

1. عزم جدی خانم ها برای کاهش هزینه ها در موقعیت های بحرانی

پژوهش ها ثابت کرده است که هم خانم ها و هم آقایان در موقعیت های بحرانی و بی پولی از هزینه های خود می کاهند، اما عزم خانم ها در این راه جزم تر از آقایان است و خیلی جدی به این موضوع و راهکارهای آن فکر می کنند. به همین دلیل در نهایت خانم ها در این امر موفق تر از آقایان عمل می کنند.

2. خانم ها همه آنچه دارند را وارسی می کنند

آقایان خیلی خوششان نمی آید کسی از مشکل مالی شان با خبر شود و سعی می کنند از کانال های گوناگونی مثل وام مشکل را حل کنند. آنها خیلی دوست ندارند دارایی های خود مثل خانه را بفروشند و بیشتر به پس اندازهای قبلی پناه می برند. آنها می گویند با این کار حتی همسرشان هم از موضوع باخبر نمی شود.

3. خانم ها آینده نگرتر هستند

خانم ها معمولا نگرانی بیشتری نسبت به آینده دارند و افق های دورتری را نسبت به آقایان می بینند. به همین دلیل همه پول و دارایی را در لحظه و زمان حال خرج نمی کنند.

نکته دیگر اینکه خانم ها بیشتر از آقایان تمایل به عمر طولانی دارند و همین امر باعث می شود نسبت به آینده حساس تر باشند.

4. خانم ها خودشان را برای بدترین اتفاقات آماده می کنند

آقایان معمولا بیشتر دوست دارند به این فکر کنند که همه چیز آرام است و خوب کار می کند. آنها فقط به موفقیت در سرمایه گذاری ها یا سایر کارها فکر می کنند، در حالی که خانم ها به اینکه ممکن است اتفاق بدی بیفتد هم گاهی می اندیشند و همین امر بهشان کمک می کند تا برنامه ریزی راجع به این اتفاقات داشته باشند.

5. خانم ها از دیگران مشورت و کمک می گیرند

همه ما خوب می دانیم که اساسا آقایان با کمک گرفتن و مشورت کردن با دیگران مشکلات اساسی دارند و همین یک جانبه گرایی باعث درست شدن دردسر برایشان می شود. در مقابل خانم ها نه تنها با کمک گرفتن مشکل ندارند بلکه از مشاوره های خوب هم به بهترین نحو استفاده می کنند.

پس آقایان محترم برای حفط و حراست بیشتر از پول های بی زبانتان به توانایی خانم ها ایمان بیاورید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 28مرداد 92
روانشناسی خنده چه می گوید ؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر