شعب بانکي کيش روزانه 70‌ميليون يورو گردش مالي دارند

پنجشنبه ، 23 آبان 1387 ، 10:34

معاون سرمايه‌گذاري منطقه آزاد کيش با بيان اين که شعب بانکي کيش روزانه 60 تا 70‌ميليون يورو گردش مالي دارند گفت: اين گردش مالي هم اکنون بدون هيچ محدوديتي در حال انجام است.
 «سرشار» در همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در انرژي با اشاره به پتانسيل‌هاي اين منطقه در حوزه نفت و گاز گفت: در حال حاضر موقعيت جغرافيايي اين منطقه از جمله دسترسي آسان به دريا و وجود خطوط هوايي باعث مزيت ويژه در سرمايه‌گذاري در بخش نفت و گاز شده است.
وي پشتيباني عملياتي را از ديگر پتانسيل‌هاي اين منطقه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حضور شرکت‌هاي بزرگي مثل نفت و گاز پارس و شرکت حفاري نشان از آن است که بسياري از پتانسيل‌هاي اين منطقه قابليت بهره‌برداري دارند؛ به همين منظور ضرورت حضور سرمايه‌گذاران در اين منطقه بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.
معاون سرمايه‌گذاري منطقه آزاد کيش با اشاره به پتانسيل‌هاي زير ساخت‌هاي سرمايه‌اي بانکي و پولي در منطقه آزاد کيش گفت: بحث راه‌اندازي بازار بورس محصولات نفتي اولين بار در منطقه کيش مطرح شده است که با گذشت يک سال هنوز عملياتي نشده است و بايد هر چه سريع تر به منظور معاملات محصولات پتروشيمي راه‌اندازي شود.
سرشار با اشاره به اينکه با راه‌اندازي بورس کيش مي‌توانيم سند ارضي متفاوتي در منطقه داشته باشيم گفت: در اين ميان خريدار مي‌تواند با ارز خود معاملات داشته باشد و فروشنده نيز همان ارز را به منظور واردات استفاده کند و بدين ترتيب وابستگي خود را به ارز‌هاي بين‌المللي کاهش دهيم.
وي از گردش مالي 60 تا 70‌ميليون يورو به طور روزانه در شعب بانکي کيش خبر داد و گفت: اين گردش مالي بدون هيچ محدوديتي در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری برنا

► بانک جهانی اعتبار کشورهاي در حال توسعه را 3 برابر کرد
پس لرزه بحران جهاني در ايران ◄

مطالب مرتبط
بنر