پول بهتر است یا ثروت؟

پنجشنبه ، 14 شهریور 1392 ، 10:35
رئیس کل سابق بانک مرکزی انتقادات اخیر کارشناسان را برنتابیده و حرف های آنها را حرف رایگان می‌داند! بهمنی به کسانی که با آمار و ارقام از او ایراد می‌گیرند گفت:« دوستان فقط بر اساس تئوری هایی که در دانشگاه یاد گرفته اند صحبت می‌کنند در حالی که در اجرا شرایط فرق می‌کند. من 32 سال کار دانشگاهی کردم ولی همیشه آنچه در کلاس درس گفته می‌شود با توجه به وجود متغیرهای متعدد تاثیرگذار، تفاوت دارد.»

این را ما هم می‌توانیم شهادت دهیم که شرایط در دانشگاه و واقعیت خیلی فرق می‌کند. مثلا به ما یاد داده بودند 4+4 می‌شود 8 . جان؟ خب ما دیر یاد می‌گرفتیم وقت نشده بود در دبستان این چیزها را به ما یاد دهند، گیر داده اید ها. بله، به ما گفته بودند 4+4 مساوی 8 است ولی دولت قبلی ثابت کرد بعضی وقت ها 4+4 احتمال دارد بشود 18- . حالا این منفی هجده به چه معناست؟ این منفی هجده به آن معناست که اگر زیر هجده سال دارید بی‌جا می‌کنید مسائل سیاسی را دنبال می‌کنید که بخواهید هشت سال دولت احمدی‌نژاد را نقد کنید. ما همسن شما بودیم چهار تا سکه پنج تومانی دست مان بود با بچه محل ها بیخ دیواری بازی می‌کردیم.


حالا یک مثال دیگر می‌زنیم تا حرف های بهمنی را بهتر متوجه شوید. شما در منزل آکواریوم دارید؟ نه این هم خوب نیست، بگذریم. مهم منظور آقای بهمنی است که مطمئنا همه متوجه شده اید. صحبت های ایشان را که خلاصه کنید می‌شود یک کلام:«درس خواندن آب و نان نمی‌شود».

این روزها همه این را می‌دانند که ثروت خیلی بهتر از علم است و هر کسی می‌گوید نیست مطمئن باشید خودش علم ندارد. همین آقای بهمنی 32 سال در دانشگاه تدریس کرد ولی وقتی وارد بازار کار شد، متوجه شد بازار از دانشگاه هم شیر تو شیرتر است و پول تویش فراوان. شاید اگر بهمنی زودتر درس را تعطیل می‌کرد به بانک مرکزی می‌آمد الان شرایط برای ما خیلی خوشایند نبود ولی مطمئنا برای خودش عالی بود.

ایمان پیربرناش

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آیفون بازی جان مک کین! + عکس
راه حل وزیر مسکن برای خانه دار شدن چیست ؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر