اقتصاد خانواده/ وظایف آقای خانه از دیروز تا امروز

سه شنبه ، 2 مهر 1392 ، 14:24

آقا ستون خانه است گل سرسبد و رئیس خانواده. این حرف ها را حتما زیاد شنیده اید . از دیرباز نقش مرد در خانواده ایرانی نان آوری و تامین اقتصاد خانه بوده است نقشی که به سرعت در حال تغییر است.

به گزارش بانکی دات آی آر، این روزها تعداد خانم های شاغل روز به روز درحال افزایش است و از سوی دیگر شکل ساختار اقتصادی خانواده در حال تحول است.

1. نان آور

این روز ها زن و مرد دوش به دوش هم در نان آوری خانواده نقش ایفا می کنند البته مدیریت مخارج و مصارف و امور اقتصادی در اغلب خانواده ها بر عهده مردان است اما  خانواده هایی هم هستند که به خاطر مشغله مرد خانه و یا مدیریت بهتر خانم اداره امور اقتصادی بر عهده خانم خانه است.

2. خرید

در گذشته مرد به کسی تعبیر می شد که در منزل را با پا می گشود چون همیشه دست هایش پر از خرید مایحتاج خانه بود.

بازارهای رنگارنگ و در کنار هم این روزها در کنار رانندگی خانم ها از شدت این بخش کاسته اگر چه به شکل سنتی خانم ها ترجیح می دهند آقای خانه مسئولیت خرید را برعهده بگیرد تا هم صرفه اقتصادی را در نظر بگیرد و هم پس انداز نماید.

3. آینده فرزندان

به شکل سنتی پدر باید فکر زندگی آینده فرزندان باشد"شب زفاف کم از صبح پادشاهی نیست- به شرط آن که پسر را پدر کند داماد" اما این روزها هیچ کس از پدرخانواده توقعی ندارد همین که خرج خانه را تامین کند هنرمند بزرگی است و باید از او سپاسگزار بود.

4. پرداخت اقساط و قبوض

همیشه اول ماه زمانی بود که پدر خانواده در صف های طویل بانک می ایستاد تا قبوض مختلف خدمات شهری و یا اقساط وام های خانواده را پرداخت کند. این روزها هم همین کار را می کند اما از طریق بانکداری الکترونیک.

5. حل بحران

مسئولیت حل بحران همیشه با آقایان است اگر کسی بی کار شود و درآمد ها کاهش پیدا کند. اگر قسط ها عقب بیفتد اگر اجاره خانه چند برابر شود شهریه بچه ها چند برابر شود همه از آقای خانه انتظار دارند با خویشتن داری همه مشکلات را حل کند!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 2مهر 92
لطفا خواهرم رو مسخره نکنید ◄

مطالب مرتبط
بنر