صد دلاری جدیدچه شکلی است؟/عکس

چهارشنبه ، 17 مهر 1392 ، 10:29

عرش نیوز: آمریکا در حالی که به دلیل تعطیلی دولت و همچنین رو به پایان بودن مهلت تعیین تکلیف بدهی های آن گرفتار چالش جدی شده، امروز سه شنبه 100 دلاری های جدید را رونمایی کرده است.

دولت آمریکا امروز سه شنبه از 100 دلاری های جدید که در رنگ و شکل ظاهری آنها تغییراتی ایجاد شده رونمایی کرد.

در یک طرف این 100 دلاری ها تصویر "بنیامین فرانکلین" از چهره های تاثیر گذار در دوران جنگ های داخلی آمریکا و در طرف دیگر آن تصویر ساختمان استقلال فیلادلفیا نقش بسته است.

این برای اولین بار از سال 1996 است که دولت آمریکا اقدام به تغییر شکل اسکناس های 100 دلاری می کند.

دولت آمریکا در حالی دست به این اقدام زده که امروز وارد هشتمین روز از تعطیلی دولت شده است. تعطیلی اجباری که به موجب تصویب نشدن بودجه جدید در کنگره آمریکا، گریبان دولت فدرال را گرفته است.

علاوه بر این موضوع، باید تا تاریخ 17 اکتبر تکلیف سقف بدهی های دولت نیز مشخص شود و اگر کنگره در این رابطه نیز به توافق نرسد، مشکلات دولت آمریکا دوچندان می شود.
البته دولت آمریکا در سال 2011 میلادی نیز با این بحران (بحران بدهی) روبرو بود که در آن سال در ساعات پایانی مهلت مقرر نمایندگان کنگره با افزایش سقف بدهی های دولت موافقت کرده و بدین ترتیب کاخ سفید را از یک بحران واقعی نجات دادند.


اما اکنون وضعیت متفاوت است، زیرا بحران بدهی های این بار در حالی اوباما را در تنگنا قرار داده که به توافق نرسیدن جمهوریخواهان و دموکرات ها در مورد بودجهT سبب تعطیلی دولت فدرال شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ماجرای آیفونی که سقوط کرد اما سالم ماند + عکس
2میلیون نفر در استخدام ارتش سایبر چین ! ◄

مطالب مرتبط
بنر