این خبر ربطی به مذاکرات ژنو ندارد

شنبه ، 2 آذر 1392 ، 10:53

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تیتر اصلی اخبار رسانه های داخلی و حتی خارجی قرار گرفته اما این به معنی غافل شدن رسانه ها از برخی اتفاقات مهم به ویژه رویداد های اقتصادی است که طی این چند روز رخ داده است در این گزارش بانکی دات آی آر به برخی از آنها اشاره می کند.

1.استعفای رئیس اتاق بازرگانی

استعفای نهاوندیان از ریاست اتاق بازرگانی ایران انقدرها که باید رسانه ها را ذوق زده نکرد. یک مرد دولتی و سیاسی از یکی از پست هایش استعفا بدهد. این تقریبا کم نظیر است و جای تقدیر و تشویق دارد که کمتر رسانه ای به خودش زحمت تیترکردن آن را داد.

2. معضلات مسکن مهر

مسکن مهر قرار بود مردم را خانه دار کند اما برای دولت جدید وصله ناجوری شده که هر چه سعی می کند از مشکلات و اعتراضات مردمی بکاهد به جایی نمی رسد. در این مورد سه یا بهتر بگوییم 4 دسته معترض وجود دارد:

الف: آنها که خانه هایشان را تحویل گرفته اند اما معتقدند مسکن ها اشکالات زیادی دارد و قابل سکونت نیست.

ب: آنها که پول داده اند و از خانه شان خبری نیست و بلا تکلیف اند.

ج: آنها که پول داده اند و پیمانکاران پول بیشتری از آنها می خواهند که خانه هایشان را تحویل دهند

د: آنها که به اسم مسکن مهر پول داده اند و فریب کلاهبرداران را خورده اند.

3.یارانه ها

هیات دولت جلسان و بحث های طولانی ای برای هدفمند کردن یارانه ها داشته و در مباحث مختلف سناریوهای متعددی از پرداخت بن کالا تا حذف یارانه نقدی مطرح شده . تصمیماتی که طی روزهای آتی قرار است اجرایی شود از قیمت بنزین تا نحوه پرداخت یارانه ها بر زندگی ما تاثیرات شگرفی خواهد داشت اما رسانه ها کمتر به آن می پردازند چون سرشان شلوغ است!

4. سهام عدالت

سود سهام عدالت ، نحوه خرید و فروش آن و افرادی که این سهام در آینده به آنها تعلق می گیرد و یا اینکه سهام عدالتی که قرار است حذف شود یا نه؟ سوال خیلی از مردم است که مدت هاست بی جواب مانده.

5.قیمت طلا

سکه از مرز 900 هزار تومان هم پایین آمد رویایی که اگر چند ماه پیش محقق می شد حتما سرتیتر اخبار خیلی از روزنامه ها می شد اما این روزها خیلی مورد توجه نیست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ثبت پایین ترین نرخ سکه در 1.5 سال گذشته
ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻓﺤﺶ ﻣﯿﺨﻮﺭﻥ ◄

مطالب مرتبط
بنر