بازار فردوسی از شوک خارج شد

سه شنبه ، 5 آذر 1392 ، 14:06



با وجود کاهش نرخ دلار بعداز توافق هسته‌ای در مذاکرات ژنو از صبح امروز قیمت‌ها در بازار صعودی شده و طبق اذعان صرافان، بازار از شوک اخبار سیاسی و هسته‌ای بیرون آمده است.

بازار ارز در ایران همواره یکی از بازارهای اقتصادی بوده که بیشتر از سایر بخش‌ها تحت تاثیر جریانات و اخبار سیاسی قرار می گیرد البته نوسانات قیمتی در این بازار در برخی مقاطع بسیار زیاد و در مقاطع دیگر جزئی بوده است.

ابتدای هفته جاری را نیز می توان جز روزهایی حساب کرد که بازار ارز تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار گرفت و نرخ دلار بعد از توافق هسته ای در مذاکرات ژنو کاهش یافت و موجب شد نرخ دلار که بیش از 3000 تومان قیمت داشت به کمتر از 2900 تومان طی دو روز گذشته برسد.

البته همزمان با سیر نزولی دلار در بازار گزارش ما از خیابان فردوسی حکایت از رکود خرید و فروش ارز توسط مردم داشت تا جایی که صراف‌ها اذعان می کردند مردم این روزها فقط قیمت دلار را می پرسند و تمایلی به خرید یا فروش ارز ندارند.

فعالان بازار ارز می گویند امروز (سه شنبه پنجم آذرماه) قیمت دلار در بازار نسبت به دو روز گذشته تقویت شده و اصطلاحاً "بالا کشیده" است. یکی از صراف‌های خیابان فردوسی به خبرنگار تسنیم گفت: بازار امروز از شوک هسته‌ای بیرون آمد و تقریباً معاملات به مانند روزهای قبل از توافق هسته‌ای برگشته است.

همزمان با کاهش نرخ دلار در بازار فرید ضیاءالملکی کارشناس اقتصادی اعلام کرد که قیمت واقعی دلار بین 2900 الی 3000 تومان است و این کاهش قیمت در حال حاضر بخاطر جو روانی است و دلیل منطقی ندارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► پول ایرانی در بازارهای کویت و امارات نایاب شد
بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 91 اعلام کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر