شرط بانک مرکزی برای گشودن درهای خزانه!

يكشنبه ، 10 آذر 1387 ، 10:17

معاون پارلمانى بانک مرکزى باز شدن قفل تسهيلات بانکي، پرداخت وامهاى جديد و حل مشکلات توليد را در گرو تصويب لايحه 15 هزار ميليارد تومانى در مجلس دانست.

حيدر مستخدمين حسينى با اشاره به بررسى لايحه 15 هزار ميليارد تومانى افزايش سرمايه بانکها در  کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ما منتظر طرح لايحه در صحن علنى مجلس هستيم. اگر لايحه در مجلس تأييد شود بسيار مطلوب است. در غير اين صورت برنامه ديگرى را ترتيب خواهيم داد.

معاون پارلمانى بانک مرکزى يکى از جهات تصويب لايحه را تعيين تکيلف بدهى دولت به نظام بانکى عنوان و بيان کرد: اين بدهى تا پايان سال 85 حسابرسى شده است بنابر اين با بازپرداخت بدهى دولت به نظام بانکى که 5400 ميليارد تومان است تسهيلات بانکى قفل شده آزاد مى شود و تسهيلات جديد پرداخت خواهد شد.

وى گفت: در لايحه دولت عنوان شده است منابعى که از اين طريق در اختيار بانکها قرار مى گيرد بانکها مجاز هستند در چارچوب کلى اين نوع تسهيلات را به بخش خصوصى و تعاونى به عنوان تسهيلات پرداخت کنند.

وى ديگر دليل مطرح شده براى تصويب لايحه را اصلاح سرمايه بانکها عنوان  و تصريح کرد: در سه دهه اخير افزايش سرمايه بانکها انجام نشده و تنها از تجديد ارزيابى داراييها بوده اما اين تجديد ارزيابيها منابع جديدى به نظام بانکى تزريق نمى کند بلکه فقط باعث اصلاح ترازنامه نظام بانکى مى شود.

منبع: روزنامه کیهان

► سرقت کارمند بانک از پلیس راهور
3پیشنهاد احمدی نژاد برای برقراری عدالت در اقتصاد جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر