سارقان در كمين مشتريان عابر بانك‌ها

سه شنبه ، 12 آذر 1387 ، 15:03

سارق فيوج پس از آنكه چندين بار به اتهام سرقت به‌شيوه مامورنمايي راهي زندان شد، شگرد سرقت‌هاي خود را تغيير داد.اين مرد با تشكيل باند جديدي به سراغ عابربانك‌ها مي‌رفت و با فريب مشتريان، حساب آنها را خالي مي‌كرد.

دریکی از روز های آذر ماه ماموران گشت پليس در حوالي خيابان سعدي به راننده يك خودروي سواري مظنون شدند و به او دستور ايست دادند.

در حالي كه مرد راننده با مشاهده پليس قصد فرار از دست ماموران را داشت، عمليات تعقيب او آغاز شد و دقايقي بعد اين خودرو بعد از برخورد با چند خودروي عبوري متوقف شد.


با دستگيري مرد راننده و كشف يك قبضه شمشير و 2 پلاك مسروقه در خودروي وي، متهم به كلانتري انتقال يافت و بازجويي از او آغاز شد.

گرچه اين مرد در تحقيقات اوليه مدعي بود مرتكب هيچ جرمي نشده است، اما ماموران در بررسي سوابق او دريافتند وي يكي از مجرمان طايفه فيوج است كه تا به حال چندين بار به اتهام سرقت و اخاذي با جعل عنوان مامور پليس بازداشت و راهي زندان شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، بازجويي از متهم از سر گرفته شد و او كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت پرده از نقشه جديدش براي سرقت از شهروندان تهراني برداشت.

اين مرد به ماموران گفت: بعد از آنكه از زندان آزاد شدم تصميم گرفتم شگرد سرقت‌هايم را عوض كنم و به همين خاطر با تشكيل باند جديدي فعاليت‌هاي مجرمانه‌ام را از سر گرفتم.

وي ادامه داد: ما با در اختيار داشتن كارت‌هاي عابر بانك باطله به سراغ دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌رفتيم و به كمين افرادي مي‌نشستم كه روش استفاده از دستگاه را بلد نبودند.

سپس با شناسايي‌ طعمه‌هايمان به وي نزديك شده و با تظاهر به اينكه قصد كمك به او را داريم، كارت عابر بانك و شماره رمز كارت را از وي مي‌گرفتيم.

سپس در يك چشم به هم زدن كارت وي را با يك كارت سوخته و باطله عوض مي‌كرديم و به بهانه اينكه دستگاه خراب است، بلافاصله محل را ترك مي‌كرديم. بعد از آن هم به سراغ دستگاه خود‌پرداز ديگري رفته و حساب بانكي طعمه‌هايمان را خالي مي‌كرديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان - رئيس پليس آگاهي تهران - با اعلام اين خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، ديگر همدستان او نيز در عمليات‌هاي ضربتي دستگير شدند و در بازجويي‌ها به سرقت از مشتريان عابر بانك‌ها اعتراف كردند.

وي با بيان اينكه تا‌كنون 10 نفر از مالباخته‌ها شناسايي شده‌اند افزود: اعضاي اين باند تا‌كنون با اين شگرد بيش از 100 ميليون تومان از طعمه‌هايشان به‌سرقت برده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

► بانک ها حق دريافت کارمزد از قبوض را ندارند
كارت سلامت بانك پاسارگاد رونمايي شد ◄

مطالب مرتبط
بنر