دردسر پول قرض دادن(2)

دوشنبه ، 18 فروردين 1393 ، 04:31

 

در گزارش قبل در مورد نکات کوچکی که کمک کننده هستند تا ما بهتر بتوانیم پول قرض بدهیم صحبت کردیم در ادامه هم به دیگر نکات مهم در این زمینه میپردازیم.

 

 

همیشه در ارتباط با دوستانتان جانب احتیاط را رعایت کنید شاید به صمیمی ترین دوستتان پول قرض دهید اما همین قرض دادن باعث کدورت بشود پس باید دقت کنید در همان موقعی که پول قرض دادید به فرد مقابل بگویید که نهایتا تا زمان مشخص شده قرضش را بپردازد. شاید گاهی هم از این بابت عذاب وجدان بگیرید اما این را بدانید که پول با زحمت بدست می آید پس این حق شماست همیش باید اقساط پولی که قرض دادی سر موعد پرداخت شود البته گاهی فرد مقابل هم از اینکه قرضش را سر موعد نپرداخته شرمنده میشود اما در هر صورت باید قبل از اینکه پول را قرض بدهید بازپرداخت سر موعد را به وی گوشزد کنید. گاهی اوقات پیش می آید که در مقابل پول زیادی که قرض میدهید یک وثیقه مثل چک یا سفته بگیرید این کار در صورت شناخت ناکافی از فرد مقابل انجام میشود یا حتی میتوانید یک وسیله ارزشمند را به عنوان گرو بردارید تا قرضی که دادید بازگردانده شود. اما همیشه توصیه شده به افرادی که مورد قبول شما هستند و شما شناخت کافی نسبت به آنها دارید پول قرض بدهید.


شما باید همیشه در زندگی حساب مالی خود را به دقت و با جزئیات در دفترچه ی یادداشت بنویسید مثلا اگر خریدی انجام میدهید یا شارژ ماهیانه برای ساختمان را میپردازید همه و همه را حتی همین حساب و کتاب پولی که قرض میدهید یا قرض میگیرید باید کامل یادداشت شود به کسی هم که پول قرض دادید توصیه کنید در یک تقویم کوچک حساب پرداختی هایش را یادداشت کند در این صورت موعد پرداخت از چندی قبل برای او یادآوری میشود.


قرض دادن پول مثل گرفتن وام است پس اگر پولی قرض می دهید یا قرض می گیرید به همان اندازه که باید حساسیت به خرج دهید مثل زمانی که وامی میگیرید و باید سر موعد اقساط را بپردازید زیرا در غیر این صورت جریمه میشوید. گاهی ممکن است افراد در شرایط بدی قرار داشته باشند و نتوانند اقساطشان را سر موعد بپردازند بنابراین باید به آنها فرصت بدهید خودتان را جای دیگران بگذارید بنابراین درک شرایط دیگران هم باید مورد توجه شما باشد.


همیشه برای پول قرض دادن باید اولویت ها را در نظر بگیرید سعی کنید به افراد ناشناس یا کسانی که چندان خوش حساب نیستند پول قرض ندهید البته ممکن است گاهی خودمان هم نخواهیم از دوستان و آشنایان پول قرض بگیریم و افراد ناشناس را ترجیح بدهیم اما این را هم بدانید که شناخت امر مهمی است احتمالا این پولی که قرض میدهید برای رفع حاجت کسی است که به آن نیاز دارد بنابراین پول قرض دادن خیلی از اوقات ارتباطی به خساست افراد ندارد بلکه ممکن است آنقدر ذخیره کافی نباشد که پولی قرض داده شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،18 فروردین 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 17 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر