10 پیشنهاد برای استفاده از تکنولوژی برای بهبود اقتصاد خانواده

شنبه ، 13 ارديبهشت 1393 ، 08:57

 

پیشرفت تکنولوژی در جهان به شکل فزاینده ای در جریان است و حتی دقایق هم در معرفی تکنولوژی های جدید تاثیر گذار اند.

به گزارش  بانکی دات آی آر، خانواده ها هم از این قطار سریع السیر عقب نمانده اند و هر روز موارد مصرف تکنولوژی در خانه رو به افزایش است . اما تا چه حد از این تکنولوژی ها و حتی گجت ها برای بهبود اقتصاد جهانی بهره می بریم.

در این گزارش 10 راهکار برای شما پیشنهاد می کنیم:

1. پرداخت غیرحضور قبوض

این روزها همه قبوض خود را به یکی از چندین روش پرداخت غیر حضوری پرداخت می کنند و مشاهده افراد قبض به دست در صف بانک تقریبا نایاب شده است. اما توصیه ما به شما این است که از بین چندین و چند مدل پرداختی موجود روش های پرداخت بدون کارمزد را انتخاب کنید تا در هزینه های خانوار صرفه جویی شود. شرکت های مخابرات ، برق ، گار و اپراتور های تلفن همراه روش های ابداعی خودشان را ارائه کرده اند در انتخاب خود دقت کنید و آسان ترین و درعین حال ارزان ترین ها را برگزینید.

2. ارتباطات رایگان

سیستم های ارتباطی رایگان زیادی در سطح جهان فعال هستند که استفاده از آنها هزینه های خانوار را تا حد زیادی کاهش می دهد. برای احوالپرسی های روزانه لازم نیست بیش از 45 دقیقه از تلفن استفاده کنید نرم افزار های متنوع چت که امکان ارتباط حتی به صورت تصویری را فراهم کرده اند، ایمیل و... می توانند هزینه ارتباطات شما را کاهش دهند.

3. عکاسی حرفه ای در منزل

ثبت لحظه ها در خانواده اهمیت زیادی دارد ثبت لحظه به لحظه خوشی ها ، بزرگ شدن بچه ها یادگار های زیبایی برای ایام کهن سالی ما و آینده بچه ها رقم  می زنند اما برای ثبت آنها حقیقتا لازم نیست به آتلیه مراجعه کنید و کلی هزینه کنید آن هم با وجود این همه نرم افزارهای رایگان و در دسترس گرافیکی که فراگیری شان هم لذت بخش است و هم تصویرسازی که کار خودتان باشد بسیار هم دلنشین تر از خرید آن است.

4. آموزش در منزل

یادگیری زبان، آشپزِی، کلاس موسیقی، نقاشی و.... جزو ملزومات زندگی است . اما آیا برای همه چیزهایی که دوست داریم یاد بگیریم لازم است به کلاس برویم . واقعا نه استفاده از سی دی ها و جزوات چند رسانه ای که با جزئیات فراوان کوچکترین مسائل را هم آموزش می دهند نیاز ما به استفاده از کلاس هارا به شدت کاهش داده است.

5. نرم افزارهای حسابداری

برخی نرم افزار های مدیریتی و حسابداری موجود در بازار که کمک می کند حساب و کتاب درآمد ها و هزینه های خانوار را بیشتر داشته باشیم کمک خواهند کرد تا مدیریت مالی خانواده را بهبود خواهد بخشید.

6.کاهنده انرژی

مصرف رو به فزونی انرژی درجهان حیات زمین را با دشواری روبرو کرده است از دستگاه هایی که برچسب انرژی بالاتری دارند استفاده کنید. کاهنده مصرف آب به روی شیرهای منزل نصب کنید، لامپ کم مصرف استفاده کنید و با رعایت توصیه های اینچنینی هزینه قبوض را هم کاهش دهید.

7.چک کردن حساب بانکی

از طریق گجت ها و نرم افزار های موجود در بازار به صورت آنی و لحظه ای گردش حسابتان را پیگیری کنید و سعی کنید هرچه بیشتر از وضعیت مالی و مخارج خانواده آگاهی داشته باشید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

8.سلامت

این روزها ورزش کردن آن هم برای جامعه کم تحرک شهری امری ضروری است در این راستا شرکت ها و کمپانی ها دستگاه های متعددی برای استفاده خانواده ها طراحی کرده اند که آنهارا از مراجعه به باشگاه برای انجام حرکات ورزشی بی نیاز کرده توصیه می کنیم حتما از آنها استفاده کنید.

9.سرگرمی

این روزها بچه ها کمتر علاقمند اند از بازی های سنتی و گروهی استفاده کنند برای ایجاد یک جمع صمیمی خانوادگی که همه از آن لذت ببرند از گجت های مختلف و برنامه های بازی و سرگرمی جمعی استفاده کنید و با کمترین هزینه جمع شادی داشته باشید و مطالب جدید هم یاد بگیرید.

10.اینترنت

اینترنت منبع بی انتهای اطلاعات و معلومات را در اختیار شما قرار می دهد که از تهیه یک غذای ابتکاری جدید تا تزئین اتاق پذیرایی با وسایل دور ریز و حتی ارتباط موثر با اعضای خانواده شما را راهنمایی می کند استفاده از آن را فراموش نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

 

 

► رئیس کل بانک مرکزی معیارهای تعیین نرخ سود سپرده‌ها را اعلام کرد
تورم مسکن فروردین ماه صفر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر