پیامد های کاهش نرخ سود بانکی

يكشنبه ، 14 ارديبهشت 1393 ، 08:44

 

با کاهش نرخ سود بانکی انتظار های مختلفی از سوی کارشناسان مطرح می شود موافقان بر این عقیده اند که کاهش نرخ سود ها سرمایه های جامعه را متمرکز کرده و راهی بازار سرمایه می نماید . این درحالیست که مخالفان معتقدند این کاهش سبب سرازیر شدن پول به بازارهای مختلف و شکل گیری حباب قیمت ها خواهد شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، از روز گذشته کاهش نرخ سود های بانکی آغاز شده است. کاهشی که هر ساله با بحث ها و حرف و حدیث های مختلفی همراه است.

تصمیم سازان بر این عقیده اند افزایش نرخ سود سپرده های بانکی طی ماه های اخیر توسط بانک های خصوصی و دولتی علاوه بر اینکه توانست حجم عظیمی از نقدینگی را به سمت سیستم بانکی هدایت کند موجب اثرات منفی در بازار سرمایه شد.

به نظر می رسد برای بهبود تولید ناچار به پذیرش اندک معایب کاهش سود های بانکی باشیم.چون شرایط اقتصادی با رکود مواجه بوده بانک‌ها برای بازپرداخت سود بانکی بامشکل مواجه می‌شوند به همین خاطر بانک‌ها درصدد کم کردن سود بانکی برای بهترعمل کردن به تصمیمات خود می‌باشند.

اگر سود بانک‌ها افزایش یابد به ضرر تولیدکنندگان و اگر کاهش یابد به ضرر سپرده‌گذاران خواهد بود.

با این وجود کاهش نرخ سود ها تنها به بانک های دولتی و خصوصی محدود شده  و برخی موسسات مالی و اعتباری از تبعیت سود های جدید سر باز می زنند.

بانک مرکزی تاکید کرده که همه بانک ها و موسسات موظف به تبعیت از قانون هستند و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► جزئیات جدید از هک 18 میلیون آدرس ایمیل
ابطال مصوبه دستمزد 92 کارگران قوت گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر