تنها 7 درصد تراکنش هاي الکترونيکي مربوط به کارت خوان‌‏ها ست

يكشنبه ، 8 دی 1387 ، 15:34

 

تا پايان سال شمار کارت‌‏هاي بانک پارسيان از 4 ميليون و 400 هزار کارت به 4 ميليون و 800 هزار کارت و تعداد کارت خوان‌‏ها از 110 هزار به 120 هزار دستگاه در سراسر کشور مي‌‏رسد.

 عبدالمجيد پورسعيد، مدير عامل شركت تجارت الكترونيك پارسيان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر شركت تجارت الكترونيك پارسيان داراي 110 هزار دستگاه كارت خوان (POS) نصب شده در بيش از 500 شهر كشور است و تا پايان سال جاري، اين تعداد حداقل به 120 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.


وي ابراز داشت : سال گذشته بيش از 600 ميليون تراكنش بانكي انجام شده كه كمتر از هفت درصد آن بر روي دستگاه‏هاي كارت خوان و اينترنت بوده است.
پورسعيد از صدور کارت هاي دانشجو و سفر کارت خبر داد و گفت: بانک پارسيان با 1080 فروشگاه مجازي طرف قراداد است تا علاوه بر خريدهاي فروشگاهي از طريق کارتخوان، خريد هاي اينترنتي را نيز پوشش دهد.


وي افزود: با شرکت‌‏هاي بزرگ خودرو سازي همچون سايپا و ايران خودرو نيز قرارداد همکاري امضاء کرديم تا عرضه اين خودرو ها به صورت اينترنتي نيز انجام شود.
اصغر باباپور، معاون بازاريابي و فروش شركت تجارت الكترونيك پارسيان از آغاز دوره جديد قرعه‌‏كشي آنلاين در اين شركت خبر داد و گفت: دوره جديد قرعه‌‏كشي‏هاي آنلاين شركت تجارت الكترونيك پارسيان از 20 دي ماه جاري تا 20 فروردين ماه 1388 آغاز مي‏شود.


به گفته وي، تمام دارندگان كارت‏هاي شبكه بانكي (عضو شتاب) پس از استفاده كارت خود در دستگاه‏هاي كارت خوان (POS) پارسيان و انجام تراكنش، به صورت آنلاين در قرعه‌‏كشي شركت داده مي‏شوند و جوايزي از 100 هزار تا يك ميليون ريال به آنها تعلق مي‏گيرد.


همچنين علي شريعت، معاون فناوري و اطلاعات شركت تجارت الكترونيك پارسيان در خصوص سرويس پرداخت با موبايل گفت: اين سرويس از حدود هفت ماه پيش آغاز شده است و برخلاف سرويس ساير بانك‏ها كه بر اساس شماره حساب كار مي‏كند، پاسخگوي انواع كارت‏هاي شبكه شتاب مي‏باشد و انواع سرويس‏هاي ارزش افزوده از طريق آن قابل ارائه است.


وي ادامه داد: در سرويس مذكور علاوه بر خريد، انواع قبوض خدمات شهري قابل پرداخت است و شارژ سيم كارت‏هاي همراه اول، ايرانسل و تاليا را نيز مي‏توان انجام داد و در حققيت نقش يك كيف پول مجازي را بازي مي‏كند.


در بخش ديگري، مهدي انوشه، معاون برنامه‌‏ريزي و توسعه شركت تجارت الكترونيك پارسيان در خصوص كارت بين‌‏المللي پارسيان گفت: بانك پارسيان به عنوان اولين بانك به سوئيچ بين‌‏المللي NSWITCH متصل شده است. در فاز اول كارت‏هاي بين‌‏المللي پارسيان قابل پذيرش بر روي دستگاه‏هاي خوپرداز و كارت خوان كشور امارات است.
وي با بيان اين كه 14 هزار مركز فروشگاهي در امارت و 200 دستگاه خودپرداز در اين كشور مي‏توانند كارت‏هاي بين المللي پارسيان را پذيرش كند، افزود: كارت‏هاي مستر و ويزاي (MASTER , VISA) صادر شده توسط كشور امارت در دستگاه‏هاي پارسيان واقع در ايران نيز قابل پذيرش است.


انوشه اين كارت‏ها را داراي قابليت شارژ ريالي و بدون نياز به انجام تبديل‏هاي ارزي دانست و تاكيد كرد: هم اكنون برنامه‏ها و مذاكراتي با كشورهاي تركيه، مالزي و سوريه براي پذيرش كارت‏هاي بين المللي پارسيان در اين كشورها در حال پي‏گيري و انجام است.


انوشه به قابليت هاي کارت بين المللي پارسيان اشاره کرد و گفت: امکان خريد از 110 هزار فروشگاه در 500 شهر کشور و امکان برداشت وجه نقد از کليه خودپردازهاي پارسيان ، امکان خريد از 14 هزار مرکز فروشگاهي مجهز به کارت خوان هاي شرکت NI امارات از قابليت هاي اين کارت است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► گشايش حساب جاري توسط مؤسسه‌‏هاي مالي و اعتباري ممنوع شد
متن كامل لايحه يک فوريتي هدفمندکردن يارانه‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر