گزارشی از موفقیت های استیو جابز/تصاویر

پنجشنبه ، 30 مرداد 1393 ، 08:06


استیو جابز کارآفرین، مخترع و بنیان گذار شرکت اپل بود. او با خلاقیتی که داشت توانست موفقیت های زیادی را در زندگی خود کسب کند. او با معرفی محصولات مختلفی مثل iPad، iPod، iTune و گوشی های هوشمند اپل توانست یکی از افراد موفق در این صنعت باشد. کتاب های زیادی در مورد استیو جابز و موفقیت های وی نوشته شده است. مثلا Karen Blumenthal و  Walter Issasconاز جمله نویسندگانی هستند که در مورد استیو جابز کتاب نوشته اند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر استیو جابز همیشه به کارآفرینان توصیه میکرده که در تجارتی که بیش از همه به آن علاقمند هستند فعالیت کنند. توصیه ها و نقل قول های استیو جابز همیشه مورد توجه قرار گرفته است. او علاوه بر فعالیت های خود در اپل مدیر و موسس شرکت نکست نیز بود.

 

 

1-استیو جابز اهل سانفرانسیسکو است او با تاسیس شرکت اپل در سن 21 سالگی به معرفی کامپیوترهای شخصی پرداخت. او توانست Apple I و Apple II را به بازار عرضه کند. تولید این کامپیوترها یک موفقیت بزرگ محسوب میشد در اصل کامپیوترهای شخصی که با داشتن موس و صفحه نمایش یک محصول کامل محسوب میشدند.

 

 

 

2-استیو جابز مدتی شرکت اپل را ترک میکند پس از آن شرکت دیگری را به نام شرکت NeXT در سال 1985تاسیس نمود این شرکت نیز مثل شرکت اپل در زمینه ی تولید کامپیوترها فعالیت میکرد.

 

 

3-استیو جابز خود به عنوان مدیر عامل در شرکت NeXT‌ مشغول به فعالیت شد تا اینکه اپل در سال 1996 توانست شرکت NeXT را بخرد. تصویر زیر استیو جابز را در سال 1995 در دفتر کارش در شهر پالو آآلتو کالیفرنیا نشان میدهد.

 

 

 

4-در سن 40 سالگی جابز توانست یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکا شود و همچنین جزء افراد برتر در زمینه ی تکنولوژی و خلاقیت محسوب شود بنابراین به عنوان یک فرد با استعداد و با شهرت بسیار بالا در آن زمان بود.

 

 

 

5-استیو جابز پس از اینکه به اپل بازگشت دوباره شروع به فعالیت در زمینه ی تولید کامپیوترهای شخصی نمود. این عکس متعلق به سال 1998 است که در آن استیو جابز اولین iMac اپل را در دستان خود گرفته است. محصولات اپل همگی با حرف "i" شروع شده اند مثل iphone، ipad، iWatch و... که این حرف در ابتدای این کلمات نشان دهنده ی کلمه ی Internet و همچنین نشان از محصول شخصی individual)) دارد.

 

 

6-جابز در سال 1999 Macintosh G4 را نیز معرفی نمود که از سری کامپیوترهای شخصی بودند. او همچنین مدیر عامل شرکت  Pixar‌نیز بود که در زمینه ی تولید انیمیشن فعالیت میکرد.

 

 

7-استیو جابز موفق به کسب جایزه در در سال 2002 شدند و این جایزه به دلیل موفقیتهایی بود که او در تولید انیمیشن در شرکت Pixar بدست آورده بود..

 

 

8-پس از اینها اپل موفق شد تولید MP3 player را آغاز کند او اولین iPod را در سال 2001 رونمایی کرد. در این تصویر او iPod mini را در دست دارد.

 

 

9-اپل برای تولید Powerbook‌ 17 اینچی تلاش زیادی نمود که در تصویر زیر هم استیو جابز خود صفحه نمایش لپ تاپ را در 7 ژانویه 2003 در سانفرانسیسکو در دست گرفته است.

 

10-محصول بعدی که اپل به بازار عرضه نمود iTunes بود این محصول  یک نرم افزار چند رسانه ای است که از آن برای انتقال موسیقی و... از کامپیوتر به روی آی پد و آیفون استفاده میشود.

 

11-در سال 2005  iPod Nano‌نیز برای اولین بار رونمایی شد که با 2 گیگا بایت حافظه میتوانست تا 500 آهنگ را در خود جای دهد و نوع 4 گیگا بایتی آن ظرفیتی معادل 1000 آهنگ را در خود جای میداد.

 

 

12-در تصویر زیر استیو جابز Mac mini‌جدید را پردازنده ی Core Duo در سال 2006 را نشان میدهد.

 

13-در سال 2007 جابز آیفون جدید را در 9 ژانویه رونمایی کرد که یک محصول با خلاقیت بالا محسوب میشد.

 

 

14-لپ تاپ های نازک MacBook Air‌نیز از دیگر موفقیت های استیو جابز بود.

 

 

15-آیپد ها از بهترین محصولات اپل است که از دقت بالایی در تاچ صفحه نمایش برخوردار استاین محصول در سال 2010 معرفی شد. پس از آن میلیونها آی پد در 80 روز اول عرضه ی این محصول به بازار فروخته شد.

 

 

استیو جابز موفقیت های زیادی در تولید این محصولات و فروش آنها به دست آورد او توانست با تولید محصولاتی با خلاقیت و کیفیت بالا به عنوان یک فرد خلاق محسوب شود. جابز در 5 اکتبر 2011 در سن 56 سالگی درگذشت.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► دستیابی به رشد مثبت اقتصادی تا پایان سال
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،30 مرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر