قیمت طلا افزایش یافت

دوشنبه ، 29 دی 1393 ، 12:11

بانکی دات آی آر: پیش از نشست سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا به منظور گسترده تر کردن دامنه محرک اقتصادی، طلا حول و حوش بالاترین رقم طی چهار ماه گذشته مبادله می شود.
به گزارش اخبار بانک، نرخ هر اونس شمش تحویل فوری دست کم ۰.۲ درصد کاهش داشت و به وقت محلی سنگاپور ۰.۳ درصد پایین تر با مبلغ ۱۲۷۷.۱۱ دلار مبادله شد. پیش از آن بهای این فلز تا ۱۲۸۳ دلار نیز رسید که بالاترین رقم از دوم سپتامبر و در عین حال بزرگترین افزایش هفتگی از ماه اوت سال ۲۰۱۳ به شمار می رود.

بانک ملی سوئیس پیش از نشست ۲۲ ژانویه بانک مرکزی اروپا پیرامون احتمال اعلام خرید دارایی از حمایت فرانک در برابر یورو دست کشید. در عین حال یونان برای انتخابات ۲۵ ژانویه آماده می شود.

در هفته ۱۶ ژانویه طلا ۴.۷ درصد افزایش بها را تجربه کرد. افت بهای کالا از عواملی است می تواند سد راه بانک فدرال در جهت افزایش نرخ سود بانکی باشد که از سال ۲۰۰۸ تا کنون معادل صفر نگه داشته شده است. همچنین در اطلاعات ۱۶ ژانویه مشخص شد مقدار تورم از ۲ درصد مورد نظر بانک فدرال فاصله دارد.

نرخ اونس طلای تحویل ماه فوریه در کمکس نیویورک ۱۲۷۹ دلار است که نسبت به ۱۲۷۶.۹۰ دلار ۱۶ ژانویه اندکی افزایش را منعکس می کند.

نقره تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش قیمت را تا ۱۷.۶۶۸۸ دلار در ازای هر اونس تجربه کرد. در هفته ۱۶ ژانویه قیمت این فلز ۷.۸ درصد بهبود داشت که بیشترین بهبود از ماه اوت سال ۲۰۱۳ بوده است.

پلاتین اسپات با از دست دادن ۰.۲ درصد ارزش به ۱۲۶۴.۱۳ دلار در ازای هر اونس رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افت با نرخ ۷۵۴.۹۰ دلار در ازای هر اونس مبادله شد که در هفته ۱۶ ژانویه ۵.۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

► افشای راز سقوط منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها
وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروز یکشنبه ۲۹ دی ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر