ايران‌‏چک 200 هزار توماني در راه

دوشنبه ، 5 اسفند 1387 ، 14:53

ايران‌‏چک‌‏هاي 200هزار توماني چاپ شده و به احتمال بسيار زياد تا عيد امسال به بازار عرضه خواهد شد.

توزيع ايران‌‏چک‌‏هاي 200 هزار توماني که بنا بود به همراه 100 هزار توماني به بازار عرضه شود، به دليل اشباع بازار از ايران‌‏چک‌‏هاي 100 و 50 هزار توماني به زمان ديگري موکول شد تا در آستانه نوروز و در جهت تنظيم نياز مردم به بازار عرضه شود.

مجيد صنيعي، رئيس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي در اين باره ابراز داشت: آمادگي براي چاپ ايران‌‏چک‌‏هاي 200 هزار توماني وجود دارد و بخشي از اين ايران‌‏چک‌‏ها هم‌اکنون چاپ شده و آماده توزيع است.

وي افزود: دستور توزيع ايران‌‏چک‌‏ها را بايد بانک مرکزي و اداره نشر اسکناس و مسکوک صادر کند که هنوز دستوري براي توزيع صادر نشده است.

رئيس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي از اعلام ميزان ايران‌چک‌‏هاي 200 هزار توماني آماده توزيع امتناع کرد و گفت: به ميزان نياز جامعه ايران‌‏چک‌‏هاي 200هزار توماني منتشر شده است، اما هنوز توزيع نشده و در آينده با توجه به سياست‌‏هاي بانک مرکزي توزيع خواهد شد.

وي در خصوص ويژگي‌‏هاي ايران‌‏چک‌‏هاي 200هزار توماني، گفت: روي ايران‌‏چک‌‏هاي 200 هزار توماني طرح سد کارون 3 چاپ شده است و رنگ اصلي اين ايران چک سبز است.

رئيس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي در خصوص اسکناس‌‏هاي 10هزار توماني نيز ابراز داشت: طرح اين اسکناس آماده است، اما از آنجايي که مردم به ايران‌‏چک‌‏هاي 100 و 50 هزار توماني اقبال زيادي نشان دادند، بنابراين در حال حاضر سياست چاپ اين اسکناس‌‏ها مطرح نيست.

منبع: سایت خبری پارسینه

► نامه احمدي‌نژاد به مجلس درباره يارانه‌ها
آغاز روزهای آشفته موسسات مالی و اعتباری ◄

مطالب مرتبط
بنر