سرقت از بانك با جوراب زنانه و فلفل

يكشنبه ، 23 فروردين 1388 ، 09:26

مرد جوان كه تصور مي‌كرد با سرقت از بانك‌هاي تهران، پولدار خواهد شد، بعد از سفر به پايتخت يك اسلحه، كلاه‌گيس ، جوراب زنانه و مقداري فلفل قرمز تهيه كرد.

اما قبل از اجراي نقشه سرقت در يكي از ايستگاه‌هاي مترو دستگير شد.

 ماموران پليس مستقر در متروي ترمينال جنوب،هنگام گشت زنی  به مسافر جواني كه روي سكوي ايستگاه قدم مي‌زد و يك كيسه مشكي رنگ در دست داشت مظنون شدند.

ماموران، مرد جوان را كه ظاهري آشفته و نگران داشت زير نظر گرفتند و متوجه شدند كه وي با احتياط كيسه مشكوكي را حمل مي‌كند.

با ديدن اين صحنه، ماموران، مرد جوان را به دقت زير نظر گرفتند و لحظاتي بعد وقتي مشخص شد در اين كيسه يك قبضه سلاح كمري وجود دارد و مرد جوان سعي مي‌كند آن را زير ديگر وسايل داخل كيسه پلاستيكي مخفي كند، ماموران وارد عمل شدند و با نزديك شدن به اين مرد به او دستور ايست دادند.

جوان مرموز اما با مشاهده پليس، پا به فرار گذاشت و روي سكوي ايستگاه شروع به دويدن كرد. او هنگام فرار، كيسه مشكي رنگش را داخل يكي از سطل‌هاي زباله مترو انداخت و سپس به طرف پله‌ها دويد اما فرار وي دقايقي بيشتر طول نكشيد و ماموران موفق شدند او را دستگير كنند.

با كشف يك قبضه سلاح كمري، كلاه گيس، جوراب زنانه، مقداري فلفل قرمز و يك چسب قطره‌اي از داخل كيسه‌اي كه متهم در سطل زباله انداخته بود، وي دستگير و براي تحقيقات به كلانتري 117 جواديه منتقل شد.

عابربانك دردسر ساز


متهم كه علي نام دارد در بازجويي‌هاي اوليه مدعي شد: صاحب يك مغازه در يكي از شهرستان‌ها بودم اما چند روز قبل در اثر بي‌احتياطي، مغازه‌ام تخريب شد. بعد از حادثه همه سرمايه‌ام از بين رفت و از آنجا كه مغازه‌ام بيمه بود تصميم گرفتم به تهران بيايم تا بتوانم خسارت اين حادثه را از بيمه دريافت كنم.

وي افزود: به خاطر اينكه پولي براي سفر به تهران نداشتم نزد يكي از بستگانم رفتم و او كارت عابر بانكش را به من داد و گفت درصورتي كه به پول احتياج داشتم مي‌توانم از اين كارت استفاده كنم. بعد از گرفتن كارت، راهي تهران شدم و از همان زمان بود كه دردسرهايم شروع شد.

مرد جوان ادامه داد: 3 روز از حضورم در پايتخت مي‌گذشت و هنوز كارهاي اداري مربوط به بيمه ادامه داشت كه همه پول‌هايم تمام شد.

به همين خاطر براي برداشت پول از عابربانك، به يكي از بانك‌ها رفتم و از آنجا كه طرز استفاده از عابر بانك را نمي‌دانستم، وارد شعبه شدم. بعد از ورود به داخل شعبه، مردمي را ديدم كه به بانك رفت‌وآمد كرده و پول‌هاي زيادي دريافت يا پرداخت مي‌كردند.

با مشاهده اين پول‌ها وسوسه شدم و چون تصور مي‌كردم در بانك، پول زيادي وجود دارد تصميم به سرقت از آنجا گرفتم. به همين خاطر نقشه سرقت از بانك را طراحي كردم و بعد از خريد يك اسلحه كمري، كلاه‌ گيس، مقداري فلفل قرمز و لوازم ديگر تصميم گرفتم به همان بانكي كه روز قبل رفته بودم دستبرد بزنم اما زماني كه براي رفتن به محل سرقت به ايستگاه مترو رفته بودم، ماموران به من مشكوك شدند و مرا دستگير كردند.

بعد از اظهارات مرد جوان، وي به دادسراي بعثت انتقال يافت و صبح ديروز مقابل قاضي امرجي- بازپرس شعبه 6 دادسرا- قرار گرفت. وي در اين جلسه بر خلاف اعترافاتش در كلانتري، تمامي اتهامات خود را انكار كرد و در ادعايي عجيب به بازپرس پرونده گفت كه سلاح و لوازم كشف شده، متعلق به وي نبوده و ماموران آنها را از سطل زباله مترو پيدا كرده‌اند.

بعد از اظهارات متهم، بازپرس امرجي براي او قرار قانوني صادر كرد و وي براي تحقيقات تكميلي و كشف ديگر جرايم احتمالي در اختيار اداره آگاهي قرار گرفت.

منبع: سایت خبری بازتاب آنلاین

► دستبرد مسلحانه به بانك‌ ‌تجارت با چادر زنانه
رونق خريد و فروش وام 18 ميليوني مسكن ◄

مطالب مرتبط
بنر