مجوز پذيره نويسي بانك تات صادر شد

سه شنبه ، 20 مرداد 1388 ، 14:02

 

بانك در شرف تاسيس تات در حالي با سرمايه 200 ميليارد توماني در صدد آغاز به كار است كه روز گذشته مديريت نظارت بر بازار اوليه سازمان بورس مجوز پذيره‌نويسي 50 درصد معادل يك ميليارد سهم اين بانك را صادر كرد.

براين اساس، يك ميليارد از 2 ميليارد سهم 100 توماني بانك تات مورد پذيره نويسي عمومي قرار خواهد گرفت.
اين در حالي است كه پيش از صدور مجوز ، تقاضاي پذيره‌نويسي و عرضه عمومي اوراق بهادار بانك تات در سازمان بورس مورد بررسي قرار گرفته و بر اساس رسيدگي انجام شده مواردي حاكي از مغايرت با قوانين و مقررات مربوط در انتشار سهام مشاهده نشده است.

بنابراين شروع پذيره‌نويسي اين بانك، حداكثر تا 60روز پس از تاريخ صدور اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود و در صورت عدم پذيره‌نويسي در مهلت مقرر، مجوز آن باطل خواهد شد.

طبق ماده 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان به منظور حصول اطمينان از رعايت مقررات قانوني و مصوبات سازمان و شفافيت اطلاعاتي بوده و به منزله تاييد مزايا، تضمين سودآوري و يا توصيه و سفارشي در مورد شركت يا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نيست.

اساسنامه سه بانك خصوصي تات‌، دي و شهر درحالي در جلسه امروز شوراي پول و اعتبار و مورد بررسي قرار مي گيرد كه سيد بهاءالدين حسيني‌هاشمي (مدير عامل سابق بانك هاي صادرات و سرمايه) به عنوان مدير عامل و مرتضي آرامي (مدير عامل سابق بانك ملت) ،شيراني (مدير عامل سابق بانك سپه) و علي رضا طلوع كاشف پاك دل (نايب رييس سابق هيات مديره بانك پارسيان) از جمله اعضاء هئيت مديره بانك تات به شمار مي روند ‌.

منبع: خبرگزاری فارس

► وام خريد مسكن احيا شود
نرخ تورم 4 درصد دیگر کاهش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر