طرح چك تاييد شده پس از 15 سال اجرايي شد

چهارشنبه ، 1 مهر 1388 ، 15:59

 

مدير عامل بانك ملي ايران گفت: طرح چك تاييد شده پس از اينكه 15 سال متروك مانده بود بالاخره اجرايي شد تا ضمن اعتماد عمومي به چك، از نگراني هاي موجود در معاملات كاسته شود.

خاوري در مراسم امضاي تفاهم نامه ميان بانك ملي و بانك توسعه صادرات كه به منظور پيوند ميان سيستم سيبايي ملي و سفير توسعه صادرات صورت گرفت گفت: با توجه به رشد روز افزون صنعت بانكداري در كشور، بانك ها در صورتي كه نتوانند نياز مشتري را رفع كنند بايد از ميدان خارج شوند.


وي با اشاره به اين كه هيچ بانكي در طول 30 سال گذشته ورشكسته نشده است گفت: تبديل مشتري شعبه به مشتري بانك و تبديل مشتري بانك به مشتري سيستم بانكي از اهداف كليه بانك ها در سراسر دنيا است كه خوشبختانه در كشور ما عليرغم تحميل تحريم ها به نظام بانكي كشور اجرايي شد.


مدير عامل بانك ملي با اشاره به اين كه در صورت خرد شدن فعاليت بانك توسعه صادرات، ماموريت اين بانك كه همان ارائه خدمت به صادرات كشور است كاهش مي يابد، گفت: با اجراي طرح خدمت و يكپارچه شدن سيستم سيباي بانك ملي و سفير بانك توسعه صادرات، بانك ملي خدماتي را به مشتريان بانك توسعه صادرات ارائه خواهد كرد تا اين بانك بتواند به تخصص خود يعني خدمت رساني به صادرات بپردازد.


وي با تاكيد بر اين كه بانك ملي قصد دارد با اجراي طرح هايي ياور بانك هاي تخصصي باشد گفت: طرح چك تاييد شده كه 15 سال قبل در اصلاح قانون صدور چك وارد شد و متروك باقي مانده بود خوشبختانه اجرايي شد تا با ارائه چك هاي تضمين شده ضمن اعتماد عمومي به چك از نگراني هاي موجود در معاملات كاسته شود.

در اين مراسم مهراني معاون IT بانك مركزي نيز ضمن اشاره به تغيير مدل هاي بانكي گفت: مي توان با ارائه خدمات خرد در بيرون از بانك ضمن تمركز بانك بر فعاليت اصلي، سهم خدمات بانك ها هزينه شعبه را كاهش داد كه بانك توسعه صادرات دومين بانكي است كه به چنين طرحي پيوسته است.

منبع: ایسکا نیوز

 

► چگونه بانك‌ها را خلوت‌کنیم؟
برنامه براي صفرهاي پول ملي ◄

مطالب مرتبط
بنر