نکاتی مهم برای شما که می خواهید برای مدیرتان کادو بگیرید

چهارشنبه ، 25 اسفند 1395 ، 12:06

بانکی دات آی آر: سال 95 رو به اتمام است و روزهای پایانی در حال سپری شدن  هستند. اگر کارمند مجموعه و یا شرکتی هستید احتمالا تا الان عیدی خود را دریافت کرده اید و با جیبی پر از پول به انتظار آمدن نوروز نشسته اید. هدیه دادن رسم نیکو و دلنشینی است که باعث نزدیک شدن دل ها می شود و می تواند باعث تحکیم روابط شود. این روزهای پایانی سال و نزدیک شدن نوروز می تواند بهانه خوبی باشد که به کسانی که دوستشان داریم و یا برای ما زحمت کشیده اند به پاس محبت هایشان هدیه ای هر چند کوچک بدهیم.


سال 95 رو به اتمام است و روزهای پایانی در حال سپری شدن  هستند. اگر کارمند مجموعه و یا شرکتی هستید احتمالا تا الان عیدی خود را دریافت کرده اید و با جیبی پر از پول به انتظار آمدن نوروز نشسته اید. هدیه دادن رسم نیکو و دلنشینی است که باعث نزدیک شدن دل ها می شود و می تواند باعث تحکیم روابط شود. این روزهای پایانی سال و نزدیک شدن نوروز می تواند بهانه خوبی باشد که به کسانی که دوستشان داریم و یا برای ما زحمت کشیده اند به پاس محبت هایشان هدیه ای هر چند کوچک بدهیم. یکی از افرادی که در این روزها می تواند با گرفتن هدیه خوشحال شود و خستگی یک سال کاری از تنش بیرون برود رییس ماست.

 

رسم بر این است که در پایان سال روسا و مدیران به کارمندان عیدی می دهند. در واقع این عمل، قانونی است که از سوی وزارت کار برای کارمندان در نظر گرفته شده است. اما دادن هدیه از سوی کارمندان به مدیران نوعی تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های آن هاست. ممکن است عده ای این کار نوعی تملق و چاپلوسی قلمداد کنند اما زمانی که یک هدیه مشترک از سوی همه کارمندان برای مدیر تهیه شود، چنین تفکر اشتباهی مغلوب خواهد شد.  اگر در اینترنت جست و جو کنید و سری به سایت ها و مجلات الکترونیکی معتبر مثلentrepreneur  یا Balance  بزنید، متوجه خواهید شد که خرید هدیه برای مدیران امری مرسوم است که در جهت افزایش صمیمیت و بهبود شرایط کاری به عنوان یک امر پسندیده ذکر شده است. اگرچه نباید کسی را مجبور به مشارکت در این کار کنیم و عدم مشارکت در این حرکت دلیلی بر پایین بودن ارزش های یک مدیر برای کارمندانش نیست. زیرا مهم ترین هدیه یک کارمند به مدیرش موثر بودن و کارایی بالاست.

 

خرید یک هدیه مناسب، فکر شده و کاربردی می تواند باعث خوشحالی و افزایش صمیمیت بین مدیر و کارمندان می شود و هم چنین دوستی و محبت کارمندان را هم با یکدیگر افزایش دهد.

 

در این جا چند نکته را جهت خرید هوشمندانه تر یک کادوی ارزشمند برای آقا یا خانم رییس به شما یاد خواهیم داد :


1- بیش از حد گران نباشد :
یادتان باشد هدیه تان نه بیش از حد گران باشد و نه بیش از حد ارزان... افراط در هر کدام می تواند نتیجه اشتباهی داشته باشد. یادتان باشد می خواهید به رییستان این نکته را یادآوری کنید که برای کارمندانش مهم و ارزشمند بوده و شما به یادش بوده اید.


2- هدیه های با مزه انتخاب ها خوبی هستند :
هیچ چیز در دنیا به اندازه لبخند زیبا نیست...مدیران معمولا استرس های زیادی دارند و سرشان شلوغ است. گرفتن یک هدیه با مزه می تواند حال و هوایشان را عوض کند. این هدیه می تواند هر چیزی باشد فقط کافی است سری به مراکز فروش بزنید و یکی از آن ها را انتخاب کنید. مطمئن باشید همیشه این کار شما در یادش خواهد ماند و خاطره خوبی خواهد شد.

3- هدیه گروهی را جایگزین هدیه شخصی کنید :
رابطه هرکسی با مدیرش متفاوت است، اما به طور کلی، یک هدیه شخصی همیشه ایده خوبی نیست. می توانید بر روی جنبه های شخصیتی مدیرتان تمرکز کنید و یک هدیه کاربردی تهیه کنید. علایق او را مد نظر قرار دهید. اگر تا به حال دقت نکرده اید کافی است سری به صفحه اینستاگرامش و یا اتاقش بزنید و ببینید بیشتر به چه چیز هایی علاقه دارد.

4- هدیه تان را به یک هدیه ای جهت " سپاسگزاری " تبدیل کنید
یک راه خوب برای جلوگیری از ظاهرسازی و روح بخشیدن به نفس کار زیبایتان این است که نوشته ای برای رییستان در جعبه کادوها قرار دهید و روی آن بنویسید که چقدر از داشتن کارتان و اینکه در شرکت او مشغول فعالیت هستید رضایت دارید .با این حرکت هدیه شما معنوی تر خواهد شد. بیشتر در مورد او حرف بزنید تا در مورد خودتان... این کار شما تمام خستگی ها و استرس های یک مدیر را از بین خواهد برد. برای یک مدیر چه چیزی می تواند به اندازه کارمندانی مطمئن و مصمم و با انگیزه خوشحال کننده باشد؟


با این راهنمایی ها و تکیه بر مفهوم " مدیر دوستی " می توانیم هدیه های زیبا و به یاد ماندنی برای مدیرمان تهیه کنیم و آن ها را در مناسبت های مختلف به او بدهیم. اصلا چرا یک روز در تقویم را به نام آن ها نزنیم؟؟ روز رییس... به نظر شما جایش در تقویممان خالی نیست؟ لازم نیست این روز، یک تاریخ ملی و رسمی باشد. شما می توانید یکی از روز های آخر سال را در شرکتتان به نام روز رییس نام گذاری کنید. فکر میکنم ایده خیلی خوبی باشد.



► در این بازی آموختم، پول به تنهایی ثروت نمی‌آورد
۱۰ هزار تومان یکدفعه از حساب مشتریان بانک سامان کسر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر