زیباترین سواحل ایران را بشناسید

شنبه ، 23 ارديبهشت 1396 ، 10:42

 

بانکی دات آی آر: درست است که قسمت قالب کشور عزیزمان ایران از مناطق خشک و گرمسیری قرار گرفته است؛ اما در شمال و جنوب کشورمان سواحلی زیبا و رویایی وجود دارد که بسیاری از ما از آن‌ها بی خبریم. با ما همراه باشید تا زیباترین سواحل ایران را بشناسید.

 

 

 

ساحل چمخاله

چاف و چمخاله یکی از مناطق ساحلی زیبا و منحصر به فرد استان گیلان است که در حدود 10 کیلومتری شرق لنگرود، 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 39 کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. این منطقه زیبا نزدیکترین ساحل به لنگرود بوده و یکی از نقاط توریستی گیلان به شمار می‌آید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر توریستی چاف و چمخاله استقرار بخش اعظم اراضی آن در کنار ساحل دریاست که به آن جلوه‌ای خاص و زیبا داده است. این شهر از دیرباز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می‌رفته است.

ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل‌های موجود در کشور است که در سال 1390 نیز از جانب وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان انتخاب شد.

 

 

ساحل چپکرود در استان مازندران

ساحل چپکرود به لحاظ شرایط طبیعی یکی از زیباترین سواحل استان مازندران است که امکانات مناسبی برای استفاده مسافران از آب دریا و اقامت کوتاه مدت آنها دارد.

استان مازندران با دارا بودن موقعیت‌های جغرافیایی طبیعی، کوهستانی سرد و خشک، معتدل و مرطوب دره‌های باصفا، رودهای پر آب، مراتع سرسبز و آب‌های معدنی جزو استان‌های برتر کشور در بخش طبیعت‌گردی و اکوتوریسم به شمار می‌رود که با توجه به سابقه دیرینه گردشگرپذیری همه ساله پذیرای بیش از 12میلیون نفر از هموطنان و 100 هزار نفر گردشگر خارجی است.

با خرید آنلاین بلیط قطار یا بلیط هواپیما می توانید به راحتی به مازندران  سفر کنید.

 

 

پارک ساحلی مرجان کیش

كيش نسبت به وسعت خود يكی از وسيع‌ترين ساحل‌های دنیا را دارد. در دنيا كمتر ساحلی را می‌توان يافت كه به وسعت سواحل كيش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغای سواحل معروف و شلوغ در آن استراحت کنند.

به جز آب تمیز دریای خلیج فارس که شنا در آن و حتی تماشای آن بسیار لذتبخش است، خاک کیش هم با ساخت مرجانی خود و رنگ نقره فام، در زير آفتاب از درخشندگی کم نظیری برخوردار است.

این در حالی است که بسیاری از سواحل دنیا مانند ساحل دریای خزر، با داشتن ماسه خاکستری این زیبایی را ندارند.

پارک ساحلي مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، يکي از زيباترين مراکز ديدني کيش است که بازار مرجان را به دريا وصل می کند.

آلاچيق‌ها و محوطه سازی جذاب اين پارک ساحلی فرصت مناسبی برای شما فراهم می‌کند تا فارغ از هياهوی بازار به ديدن دريا و چشم اندازهای زيبای طبيعت اطراف آن بروید. با خرید بلیط چارتر کیش می‌توانید از این پارک ساحلی زیبا دیدن کنید.

 

 

ساحل لاکپشت‌ها در جزیره قشم

سواحل ماسه‌ای قشم از سواحلی است که در تمام فصل‌های سال زیباست اما دیدن آن در بهار ارزش دیگری دارد. در ساحل لاکپشت‌ها، لاکپشت های دریایی بسیاری برای تخم ریزی از لانه خود بیرون می آیند و هنگام شب به سواحل می روند و سپس پس از تخم ریزی به دریا بازمی گردند.

روستای شیب دراز و سواحل گسترده آن محل حضور لاكپشت های دریایی و لاكپشت های منحصر به فرد پوزه عقابی است كه همه ساله از اواسط اسفند ماه تا پایان خرداد برای تخمگذاری به این سواحل می آیند.

 

 

ساحل چابهار

ساحل چابهار یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران است که می‌توانید دیدنی‌ترین مناظر را در آن ببینید. ساحل چابهار با رنگ‌ها و پوشش گیاهی و طبیعی جالبش شبیه به کارت پستال‌هایی است که از زیباترین سواحل دنیا دیده‌اید.

چابهار یکی از شهرهای جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد. در قسمت جنوبی شهرستان چابهار صخره‌‌های بزرگی در اثر پیش‌روی آب دریا و فرسایش سنگ ‌های رسوبی به وجود آمده که چشم‌اندازی زیبا را تشکیل داده‌ است. غروب و طلوع این ساحل یکی از دیدنی‌ترین منظره‌هایی که ممکن است در عمرتان ببینید. دیدن این سواحل زیبا را از دست ندهید.

 

 

► بانک پارسیان از پرداخت الکترونیکی مبتنی بر NFC
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛ خانوارهای کم درآمد مستمری می‌گیرند ◄

مطالب مرتبط
بنر