وقتی روزنامه دولت هرمی‌ها را تبلیغ می‌کند

شنبه ، 19 دی 1388 ، 14:36

 

تیتر اول روزنامه ایران در شماره روز هشتم ماه جاری که اعلام کرده بود «شبکه های بازاریابی هرمی قانونی شد» ، اگرچه از طرف وزارت اطلاعات و مرکز اصناف و بازرگانان ایران تکذیب شد ولی تأثیر این اشتباه رسانه ای در سوء استفاده شبکه های هرمی معلوم نیست چه هزینه‌هایی را بر اجتماع، خانواده‌ها و اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.

 



فرهاد تجری نماینده قصر شیرین وعضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس با تاکید براینکه هیات نظارت بر مطبوعات موظف است با هرنشریه ای که موجب تشویش اذهان عمومی و تبلیغ و ترویج شرکت های غیر قانونی می شود برخورد کند.

وی افزود: وجود چنین تیترهایی قطعا باعث سوءاستفاده وگمراهی افراد وسوءاستفاده شرکتهای هرمی می شود.

عضو کمیسیون حقوقی وقضایی با بیان اینکه ماهیت غیر مشروع شرکت های هرمی براساس قانون و نظر مراجع مشخص است گفت: وزارت بازرگانی حق ندارد بدون مصوبه مجلس در مورد قانونی بودن شرکت های هرمی حکم بدهد.

عزت الله یوسفیان نماینده آمل که پیش از نمایندگی به عنوان دادستان در دستگاه قضایی خدمت می کرده نیز  از آیین تدوین شده توسط وزارت بازرگانی در مورد قانونی بودن شرکت های هرمی به شدت انتقاد کرد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه اظهار داشت: هرگاه دولت آیین نامه ای را تدوین کند که خلاف مصوبات مجلس ونظر مراجع باشد این آیین نامه براساس اصل 138 قانون اساسی باطل می شود.

این نماینده اصولگرای مردم آمل با انتقاد از عملکرد روزنامه ایران گفت: این روزنامه به دلیل مواضع افراطی که دارد شان ومنزلت دولت را پایین آورده است.

وی افزود: نباید روزنامه ای که ارگان مطبوعاتی دولت است با تیتر خود باعث تشویش اذهان عمومی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: هیات نظارت بر مطبوعات برای نشان دادن عملکرد غیر سیاسی خود باید این تخلف را برسی می کرد .

خبرنگار «فردا» همچنین با معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تماس گرفت تا نظر او را به عنوان دبیر هیات نظارت برمطبوعات جویا شود.

در این گفت وگو محمدعلی رامین با بیان اینکه روزنامه ایران را در روز سه شنبه هفته گذشته ندیده است خواستار تماس خبرنگار«فردا» در روز بعد شد. خبرنگار فردا روز بعد از این مکالمه تلفنی با معاون وزیر ارشاد تماس گرفت وزمانی که سوال روز گذشته خود را در مورد تخلف روزنامه ایران مطرح کرد،رامین با عصبانیت گفت:«دیگه حق نداری به من زنگ بزنی فهمیدی؟» تماس‌های بعدی خبرنگار سیاسی فردا هم بدون پاسخ ماند.

تقریبا تمام روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌های رسمی کشور به جز روزنامه‌های کیهان، ایران و وطن‌امروز و هم‌چنین خبرگزاریهای ایرنا و برنا ، در طول ماههای اخیر بارها به صورت کتبی و شفاهی از طرف این معاونت و هم‌چنین هیئت نظارت بر مطبوعات به بهانه‌های مختلف تذکر دریافت کرده‌اند.

► ورشکستگی بانک های امریکا در سال جدید آغاز شد
گزارش تصویری / بیکاری باعث رشد خلاقیت می شود! ◄

مطالب مرتبط
بنر