کنفرانس خبری رئیس شرکت تویوتا و حاشیه های آن

يكشنبه ، 18 بهمن 1388 ، 12:51

 

آکیو تویودا رییس شرکت تویوتا روز جمعه طی کنفرانس خبری که در محل شرکت در شهر ناگویای ژاپن برگزار شد برای عذرخواهی از مشتریانش در مقابل خبرنگاران تعظیم کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، وی به خاطر فراخوان بیش از 4.5 میلیون خودروی تویوتا که سیستم پدال گاز آن ایراد فنی دارد از مشتریان عذرخواهی کرد.

رئیس 53 ساله ی شرکت تویوتا گفت :" ما با بحران مواجه شده ایم ، من کمیته ی ویژه ای را برای بررسی دقیق و کارشناسانه این مشکل تشکیل داده ام ولی در عین حال از مشتریان به خاطر چنین پیشامدی عذرخواهی می کنم و به بقیه مشتریان این اطمینان را می دهم که خودروی تویوتای آنها مشکلی نخواهد داشت."

رئیس شرکت تویوتا در حالی اقدام به برگزاری این کنفرانس خبری کرد که کارشناسان معتقد بودند وی بسیار دیر حاضر شده است در مقابل خبرنگاران قرار گرفته و ضمن عذرخواهی از مشکلات پیش آمده پاسخگوی سوالات نمایندگان رسانه های گروهی باشد.

ماساکی ساتو ، کارشناس بازار خودرو که کتابی را در زمینه فعالیت شرکت تویوتا و رقیب ژاپنی آن ، هوندا ، نوشته است ، گفت :" کنفرانس روز جمعه آخرین فرصت برای شرکت تویوتا برای برون رفت از وضعیت بحرانی و نابسامانی بود که به خاطر ایرادات فنی در خودروهای آن ، به وجود آمده بود."

وی هم چنین افزود نیمی از این 4.5 میلیون خودرو در امریکا دچار مشکل شده اند که این نیز جای سوال دارد!

در همین حال وزیر امورخارجه ژاپن با ابراز تاسف از مشکل به وجود آمده ، از تاثیر این مشکل بر روابط اقتصادی ژاپن و امریکا ابراز نگرانی کرد.

کاتسویا اوکادا گفت :" از نظر دیپلماسی این یک مشکل ساده ی مربوط به یک شرکت نیست ، چرا که فراخوان چندمیلیون خودروی تویوتا بر سایر بخشهای اقتصادی و صادرات ژاپن نیز تاثیر منفی خواهد داشت."

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : سرویس بین الملل بانکی دات آی آر

 

 

► خط فقر 900 هزار تومانی
تبلیغات موثر در کارت ویزیت ◄

مطالب مرتبط
بنر