کارون 4 افتتاح شد

پنجشنبه ، 5 فروردين 1389 ، 19:10

 

سد كارون 4 با دستور رئيس جمهور و ابلاغ نماينده ولي فقيه در استان چهار محال و بختياري پس از آبگيري مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان در آئين‌بهره برداري از سد كارون 4 در استان چهار محال و بختياري طي سخناني با بي‌سيم خطاب به دست اندركاران و مسئولان اين سد، سد سازي را افتخاري بزرگ دانست و از همه تلاشگران متخصصان و فعالان مرتبط با ساخت كارون 4 كه طي ساليان دراز براي ساختن ايران اين كار بزرگ را انجام داده‌اند قدرداني كرد.
وي افزود: به عنوان خادم ملت از تلاش و همت بي‌دريغ همه تلاشگران عرصه سدسازي به ويژه دست‌اندركاران سد كارون 4 تشكر مي‌كنم.
رئيس‌جمهور ايران اسلامي با بيان اينكه با افتتاح اين سد به نام نامي حضرت فاطمه زهرا (س) بركت و شكوفايي نصيب ملت ايران و مردم عزيز 2 استان كهگيلويه و بوير احمد و خوزستان مي‌شود، اظهار داشت: با احداث سد كارون 4 بايد به سمت كارهاي بزرگتر و مفيدتر و موثر‌تر رفت كه شكوفايي ايران عزيز را در پي داشته باشد.
دستور بهره‌برداري از سد كارون 4 از سوي رئيس جمهور صادر و از سوي نماينده ولي فقيه در استان با ذكر نام حضرت فاطمه زهرا(س) مورد بهره برداري قرار گرفت.
ارتفاع كارون 4، 230 متر و حجم كل بتون ريزي آن يك ميليون 620 هزار متر مكعب است.
بر اين اساس تاكنون بيش از هزار و 200 ميليارد تومان براي اين پروژه عظيم ملي و كاملا بومي سرمايه گذاري شده است.
سد كارون 4 در استان چهار محال و بختياري در فاصله 180 كيلومتري جنوب غربي شهر كرد واقع شده است.
با ساخت اين سد زنجيره سدهاي ساخته شده بر روي رودخانه كارون تكميل شده و سيبل‌هاي اين رودخانه كاملا كنترل خواهد شد.
بنا به گفته نامجو وزير نيرو، آبگيري و بهره‌برداري از سد كارون 4 يك هزار و مگاوات برق پاك در كشور توليد مي‌كند.

► نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ
مقایسه دستمزد بازیگران سینما و فوتبالیستها با مولفان کتاب ◄

مطالب مرتبط
بنر