ماجرای آگهی های استخدام و مبالغ دریافتی جهت شرکت در آزمون

شنبه ، 18 ارديبهشت 1389 ، 08:35

 

هرساله به ویژه در ماه های نخستین هر سال آزمون های استخدامی متعددی از سوی مراکز دولتی وغیر دولتی مالی جهت استخدام نیرو های مورد نیاز برگزار می گردد. برای شرکت در اکثراین آزمون ها داوطلبان می بایست مبالغی را جهت شرکت در این آزمون ها پرداخت کنند اما به راستی این مبالغ صرف چه کار هایی می شود؟

به گزارش بانکی دات آی آر به گفته کارمند کارگزینی یکی از بانک های کشور برگزاری هر آزمون استخدامی هزینه هایی چون طرح سوالات ,چاپ وتصحیح سوالات,مراقبین جلسه آزمون وبسیاری از هزینه ها را به همراه دارد که برای تامین آن لازم است مبالغی جهت تامین این هزینه ها از داوطلبین استخدام دریافت شود و تامین مابقی این هزینه ها به عهده موسسه برگزار کننده آزمون است.

 

 

وی از اعلام مبلغ دقیق هزینه های برگزاری یک آزمون خودداری کرد و افزود:هر آزمون با توجه به وسعت برگزاری و این که چه مقدار شرکت کننده دارد از لحاظ هزینه ها متفاوت است بنا بر این نمی توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد مسلما یک آزمون سراسری که  در رشته های متفاوت برگزار می گردد و تعداد قابل توجهی نیرو استخدام می کند هزینه های بالاتری نسبت به یک آزمون استخدامی در سطح محلی برای استخدام 10 تا20 نیرو دارد.

اما این تنوع هزینه ها نباید باعث سردرگمی  داوطلبینی که مسلما از لحاظ مالی با دشواری هایی رو برو هستند  شود.براساس یافته های خبرنگار بانکی دات آی آر طی دو ماهه اخیر در حوزه استخدام بانک ها بیش از 5 آزمون استخدامی مختلف اعلام شده است که تقریبا تمامی آنها مبالغی را بین 5 تا20 هزار تومان برای شرکت داوطلبین در استخدام دریافت می دارند. مسلما مبالغ دریافتی در صورت عدم پذیرش در آزمون باز پرداخت نخواهد شد.

متاسفانه به نظر می رسد هیچ آیین نامه رسمی در خصوص میزان مبالغ دریافتی جهت شرکت کارجویان در آزمون استخدامی وجود ندارد و این امر بر مشکلات جوانان در جستجوی کار می افزاید.

مریم که یکی از این داوطلبین است به خبرنگار بانکی گفت: من طی ماه های اخیر درچند آزمون استخدامی شرکت کرده ام و حدود20 هزار تومان هم هزینه پرداخت کرده ام صرف نظر از نتیجه من واقعا کنجکاو هستم بدانم این مبلغ صرف چه کارهایی می شود و من هزینه چه چیزی را پرداخت می کنم.

یکی دیگر از داوطلبین در این خصوص اظهار داشت: این که هر آزمونی هزینه هایی دارد بر کسی پوشیده نیس اما چرا داوطلبین باید هزینه های استخدام نیروی مراکز مالی و یا سایر ارگان ها را بپردازند و آیا عادلانه تر نیست این مبالغ را خود برگزار کنندگان برعهده بگیرند تا به جوانان جویای کار کمتر فشار بیاید.

به نظر می رسد برای جذب عادلانه نیروهای استخدامی تمامی مراکز دولتی برگزاری آزمون بهترین راهکار خواهد بود اما عادلانه تر نخواهد بود که هزینه های برگزاری این آزمون توسط موسسه برگزار کننده پرداخت شود؟

ویا حداقل به داوطلبین توضیح دهیم این مبالغ را با چه هدفی از ایشان دریافت می کنیم و این مبالغ صرف چه اموری خواهد شد.

 

► درگیری های پیش از انتخابات در انگلیس
جزئیات کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر