فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

پنجشنبه ، 20 خرداد 1389 ، 15:37



دانشجویان بریتانیایی به زودی این فرصت را خواهند داشت تا امتحان خود را در اتاق خود و در هرساعتی از شبانه روز بدهند، بدون این که بتوانند تقلب کنند.

 


به گزارش بانکی دات آی آر ، شرکت تامین امنیت نرم افزاردر آمریکا، نرم افزاری را طراحی کرده است ،که با تحت کنترل داشتن دانش آموزان و قطع دسترسی آنان به تمام وسایل تقلب در حین امتحان، از صحت و سلامت آن، اطمینان حاصل می کند.


نرم افزار در ابتدای کار دسترسی به کلیه فایلها و همچنین اینترنت را غیرممکن کرده و تنها آن هایی را که برای آزمون نیاز است در اختیار می گذارد.


بعد از آن اثر انگشت شرکت کننده را دریافت می کند که بدین وسیله دواطلب شرکت در آزمون شناسایی می شود و هویت او تایید می گردد. سپس از سیستم صوتی و تصویری برای کنترل شرایط  دانشجو طی آزمون استفاده می شود.


از نظر شرکت این نرم افزار می تواند هم برای دانشجویان و هم برای برگزارکنندگان آزمون، استادان دانشگاه، دانشکده و غیره شرایط راحتتری را فراهم کند که این خود از استرس های ناشی از امتحان می کاهد.


دانشگاه والاس انگلیس ، این سیستم را به صورت آزمایشی به اجرا می گذارد و احتمال دارد در بقیه دانشگاه ها دنبال شود  البته چندین دانشگاه در آمریکا پیش از این سیستم را اجرا کرده اند.

 

  • اتحادیه ملی دانشجویان از این مسئله با احتیاط استقبال کرده است.

 


سخنگوی دانشگاه والاس می گوید،" این نرم افزار ها می توانند راه حلی برای کسانی باشد که برای رفت و آمد به دانشگاه با مشکلاتی مواجه هستند.اما این مطلب نباید دستاویزی باشد برای کاهش حضور کارکنان ، تا به بهانه کاهش هزینه ها، ارتباط دانش آموزان و استادان کاهش یابد."

شرکت طراح عنوان می کند هدف این نرم افزار ایجاد رفاه برای دانشجویانی است که به صورت تمام وقت کار می کنند و یا صاحب فرزند هستند و در شرایط کلی امکان حضور در سر جلسه رسمی آزمون را ندارند.

► گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین
بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری ◄

مطالب مرتبط
بنر