عقب نشینی اسراییل از محاصره غزه

دوشنبه ، 31 خرداد 1389 ، 09:51

 


اسراییل بعد از حمله وحشیانه ای که به نیرو های امدادی غزه داشت، تحت فشار افکار عمومی و جامعه بین الملل، محاصره اقتصادی غزه را شکست. در این شرایط اسراییل ادعا کرده است که به زودی ورود بسیاری از کالاها به غیر از اسلحه و ادوات نظامی را به غزه آزاد خواهد کرد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، در همین حال طی مصاحبه ای که یکی از اعضای کابینه حماس با خبرگزاری آسوشیتد پرس داشته است گفته است که این کار اسرائیل عوام فریبی است . می بایست در شرایط فعلی به غزه اجازه صادرات و واردات مواد و لوازم ضروری از جمله  مصالح ساختمانی مانند آهن وسیمان و ادوات لازم برای کارهای صنعتی و کشاورزی داده شود و این منطقه بتواند با دنیا ارتباط تجاری خود را داشته باشد.

نماینده سازمان ملل، کریس گانس، هم درهمین رابطه مصاحبه ای را با این خبرگزاری داشته  و عنوان کرده است که ما خوهان عمل از سوی اسراییل هستیم و حرف تنها کافی نیست. ما باید شاهد برداشته شدن کامل محاصره غزه باشیم زیرا این محاصره کاملا غیر قانونی است.

اسراییل غیر از ممنوع کردن ورود کالاهای ضروری به غزه ، جلوی واردات و صادرات به این منطقه را نیز گرفته است که در شرایط جدید حرفی از موقعیت تجاری این منطقه زده نشده است.

► استخدام بانک اقتصاد نوین
چشم انداز ناامید کننده اقتصاد کشورهای عربی ◄

مطالب مرتبط
بنر