درباره شرکت هواپیمایی کاسپین و خرید بلیط هواپیما کاسپین

چهارشنبه ، 26 خرداد 1400 ، 10:36

مسافرت با هواپیما، اولین و راحت‌ترین گزینه در بین همه راه‌های جابه‌جایی مسافر در جهان است. شرکت‌های هواپیمایی در هر کشور، یکی از مهم‌ترین زیربناها در صنعت گردشگری به شمار می‌روند. شرکت‌های هواپیمایی زیادی در ایران در حال حاضر در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی هستند.

شرکت هواپیمایی کاسپین را می‌توان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران نامید که در سال 1372 تاسیس گردید. دفتر اصلی این شرکت، در فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفته است و امروزه این شرکت به اکثر شهرهای ایران و کشورهای اطراف پرواز دارد.

این شرکت در سال‌های فعالیت خود همواره برای بهبود خدمات و کیفیت و کارایی هواپیماهایی که در حال پرواز دارد، تلاش کرده است. در این بخش قصد داریم تا با این شرکت هواپیمایی بیشتر آشنا شده و درباره خرید بلیط هواپیما کاسپین بیشتر بدانیم.


درباره شرکت هواپیمایی کاسپین

این شرکت در سال 1372 و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، شروع به فعالیت نمود. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در فرودگاه مهرآباد قرار دارد و دفاتری نیز در شهرستان‌ها و همچنین دفتری در جاده تهران- کرج به نام این شرکت هواپیمایی ثبت شده است. نام این شرکت نامی است پارسی، برگرفته از نام قوم و تمدنی قدیمی در شمال ایران و در منطقه گیلان.

شرکت هواپیمایی کاسپین، در ابتدای کار با 4 فروند هواپیمای یاک 42 شروع به فعالیت نمود و پس از آن به مرور زمان ناوگان هوایی و همچنین پروازهای خود را توسعه بخشید. در سال‌های ابتدایی افتتاح، این شرکت به خرید هواپیماهای توپولوف گرایش داشت و 5 فروند هواپیمای توپولوف 154 را به ناوگان خود اضافه کرد.

پس از منع شدن شرکت‌های هواپیمایی ایران از خرید و استفاده از هواپیماهای توپولوف روسی در سال 1388، این شرکت به خرید و اضافه کردن هواپیماهای بوئینگ MD به ناوگان هوایی خود اقدام نمود. از سال 1392 نیز این شرکت هواپیمایی، شروع به خرید هواپیماهای بوئینگ 400-737 نمود.

امروزه برای بیش از 50 پرواز داخلی و خارجی، می‌توانید بلیط هواپیمایی کاسپین را خریداری نمایید. این شرکت در حال حاضر یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است و قصد دارد تا خود را در بین 3 شرکت برتر هواپیمایی ایرانی قرار دهد.


پرواز کاسپین به مقصد چه شهرها و کشورهایی انجام می‌گیرد؟

این شرکت امروزه به بیشتر شهرهای ایران و کشورهای اطراف، پرواز مستقیم دارد. خرید بلیط هواپیما کاسپین فقط در کلاس پروازی اکونومی، انجام می‌شود. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر دارای 300 پرواز به صورت هفتگی به بیش از 20 مقصد در داخل و خارج از ایران و به شهرهای آسیا و خاورمیانه است. بیشترین تعداد سفرهای این شرکت، از مبدا و به مقصد تهران طراحی شده است. خرید بلیط کاسپین به این مقاصد به دو صورت چارتری و سیستمی ممکن است.


پروازهای شرکت کاسپین در داخل ایران

پروازهای از مبدا تهران به مقصد شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، قشم، کیش، عسلویه، کرمانشاه، اهواز، دزفول و چابهار برنامه‌ریزی شده است.

پروازهای این شرکت هواپیمایی از مبدا شهر مشهد نیز به مقصد شهرهای تهران، اهواز و شیراز وجود دارند.


پروازهای خارجی شرکت کاسپین

پرواز بین المللی شرکت کاسپین از تهران به مقصد استانبول، ازمیر، دبی، نجف، بغداد، اربیل، سلیمانیه و اسپارتا

پرواز بین المللی شرکت کاسپین از شهر چابهار به مقصد دبی و مسقط

پرواز بین المللی شرکت کاسپین از شهر مشهد به شهرهای نجف و بغداد

پرواز بین المللی شرکت کاسپین از شیراز به استانبول

پروازهای بین المللی شرکت کاسپین از کرمان به نجف


خدمات و پذیرایی در پرواز کاسپین

یکی از مهم‌ترین خدماتی که همراه با خرید بلیط هواپیما کاسپین به مسافران ارائه می‌شود، خدمات کترینگ در پروازها است. این شرکت یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات کترینگ را در بین تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایران به مسافران ارائه می‌کند. بخش خدمات غذایی پروازها یا کترینگ پروازها، شامل بخش‌های آشپزخانه، انبار مواد غذایی آماده و غیر آماده، نانوایی، بسته بندی و توزیع پروازی است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و توجه به ذائقه ایرانی، از مهم‌ترین عوامل برتری این خدمات در میان ایرلاین‌های گوناگون به شمار می‌آید. در این شرکت هواپیمایی از مسافران پروازهای بیش از یک ساعت با غذای گرم پذیرایی می‌شود. در پروازهای این ایرلاین انواع غذاهای بین الملل و سنتی، بنا به ذائقه مسافران ارائه خواهد شد.


شرایط خدمات بار در پرواز کاسپین

مقدار بار مجاز به ازای هر بلیط کاسپین، ۲۰ کیلوگرم برای پروازهای داخلی و 30 کیلوگرم برای پروازهای بین الملل است و برای بارهای بیشتر از حد مجاز باید اضافه بار بپردازید. برای بار داخل کابین هواپیما نیز می‌توانید تا حداکثر 4 کیلوگرم به ازای هر بلیط بار داشته باشید که البته اندازه آن نباید از 115 سانتی متر تجاوز کند.


ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کاسپین

در حال حاضر 9 فروند هواپیما برای این شرکت به صورت فعال در حال خدمات به مسافران هستند. امروزه برای 6 فروند هواپیما MD-83، یک فروند بوئینگ B737-400 و یک فروند نیز B737-500 بلیط هواپیما کاسپین فروخته می‌شود. هر هواپیما برای پروازهای داخلی و بین المللی با توجه به مسافت و تعداد مسافران، به کار گرفته می‌شود.


افتخارات شرکت هواپیمایی کاسپین

طراحی و ساخت سامانه یکپارچه سیمرغ که به عنوان تنها سامانه یکپارچه ایرانی در صنعت هوایی شناخته می‌شود. این سامانه به صورت پکپارچه تمامی اطلاعات مربروط به بخش‌های رزرواسیون و خرید بلیط کاسپین، مدیریت پذیرش مسافر، ترانسپورت، مدیریت ناوگان و نگهداری و تعمیرات هواپیماها را مدیریت می‌کند.

دارنده اولین مالک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ملکی عملیاتی در کشور

صاحب تنها مرکز تعمیرات و نگهداری ایرانی تایپ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷

تاسیس و صاحب اولین مرکز آموزشی این تایپ در سطوح خلبان، مهماندار و تکنسین‌ فنی و آموزش بیش از 1000 نفر متخصص تا کنون


برخی از خدمات و قوانین شرکت هواپیمایی کاسپین

در این خط هوایی امکان سفر بدون همراه کودکان بین 5 تا 11 ساله و به سرپرستی و نظارت سرمهماندار، ممکن است.

یکی از خدمات مهم این شرکت، امکان استرداد و پس دادن بلیطی است که به صورت آنلاین خریداری شده است. پول بلیط هواپیما کاسپین که به صورت رزرو اینترنتی و از درگاه‌های خرید اینترنتی بلیط انجام شده باشد، در صورت استرداد، به حساب شخص بازگردانده خواهد شد.


► مهمترین اولویت‌های دولت آینده برای کسب و کارهای آنلاین چیست؟
ثبت برند، ثبت شرکت ◄

مطالب مرتبط
بنر