چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

شنبه ، 16 بهمن 1400 ، 11:56





بیشتر ارزهای دیجیتال برای این است که شما از ویژگی‌های اساسی مانند غیر متمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده کنید. ماهیت غیر مترکز ارزهای دیجیتال یعنی هیچ نهاد، گروه یا سازمانی نمی‌تواند آن‌ها را به کنترل خود درآورد. در ادامه‌ی این مقاله ما برای شما از خرید ارز دیجیتال می‌گوییم. پس اگر به این کار علاقه دارید و به دنبال سود بالا هستید این مقاله را از دست ندهید.
ارز دیجیتال چیست؟
از نگاه بسیاری از افراد بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده اصلی آن در سال 2008 در وایت پیپر بیت کوین انتشار یافت. اولین سکه‌های آن هم در سال 2009 استخراج شد. هرچند که قبل تر بیت کوین تلا‌ش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال انجام داد.
ایده شکل گیری ارزهای دیجیتال از دو مشکل بزرگ اعتماد به شخص سوم یا ثالث و دوبار خرج کردن ریشه گرفته است. زمانی که شما از بانک‌ها برای انتقال پول و نگه داری آن استفاده می‌کنید، این بدان معنا است که شما به آن بانک اعتماد کرده‌اید. حتی اگر به صورت کلی تری به این ماجرا بنگرید، اعتماد برای پیش بردن بسیاری از کارهایتان ضروری خواهد بود. پس برای خرید ارز دیجیتال هم به این اعتماد نیاز خواهید داشت.



رمز ارزها چگونه کار می کنند؟
رمز ارزها یا ارزهای دیجیتالی برای اجرای تراکنش‌های خود، مدل های مختلفی را به کار می‌برند. به عنوان مثال بیت کوین از مدل اثبات کار استفاده می‌کند که در طی آن استخراج کنندگان یا ماینرها باید تراکنش‌ها را تایید نمایند.
ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را به دو دسته آلت کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم می‌کنند. آلت کوین‌ها یا همان کوین‌ها هر کدام به صورت جداگانه بلاک چین مخصوص خود را دارند. بخشی از کوین‌ها از کدهای اولیه بیت کوین ساخته شده هستند و یا به اصطلاح فورکی جز بیت کوین‌ها هستند. این‌ها با اعمال اصلاحات جزیی در متغیرهایی مثل الگوریتم استخراج، تعداد سکه، زمان ایجاد بلاک‌ها و ... از بیت کوین به وجود آمده‌اند. برای خرید ارز دیجیتال لازم این اطلاعات را حتما بدانید.
برخی کوین‌های دیگر مانند ریپل، اتریوم و ویوز هر یک بدون استفاده از کدهای بیت کوین، شبکه خود را ساخته اند. این نوع از بلاک چین‌ها اغلب برای کاربردهای بیشتربه جز پول دیجیتال به وجود آمده اند. آلت کویناین مدل‌های مختلف و متفاوت در بلاک چین‌ها با نام الگوریتم‌های اجماع یا در اصطلاح دیگر ساز و کارهای توافق جمعی شناخته می‌شوند. نحوه به اتفاق نظر رسیدن مشارکت کنندگان شبکه را در مورد تایید کردن یا نکردن یک تراکنش در شبکه را همین الگوریتم‌های اجماع تعیین می‌کنند.
تراکنش‌ ارز دیجیتال به صورت همتا به همتا عمل خواهد کرد و براساس مدل استفاده شده، نیاز به واسطه‌ها از بین خواهد رفت. این نکته ای‌ است که شما باید در خرید ارز دیجیتال به آن دقت کنید.
انواع ارز دیجیتال
در ادامه مطلب به شما انواع ارز دیجیتال‌ها را معرفی خواهیم کرد:
آلت کوین
ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را به دو دسته آلت کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم می‌کنند. آلت کوین‌ها یا همان کوین‌ها هر کدام به صورت جداگانه بلاک چین مخصوص خود را دارند. بخشی از کوین‌ها از کدهای اولیه بیت کوین ساخته شده هستند و یا به اصطلاح فورکی جز بیت کوین‌ها هستند. این‌ها با اعمال اصلاحات جزیی در متغیرهایی مثل الگوریتم استخراج، تعداد سکه، زمان ایجاد بلاک‌ها و ... از بیت کوین به وجود آمده‌اند. برای خرید ارز دیجیتال لازم این اطلاعات را حتما بدانید.
برخی کوین‌های دیگر مانند ریپل، اتریوم و ویوز هر یک بدون استفاده از کدهای بیت کوین، شبکه خود را ساخته اند. این نوع از بلاک چین‌ها اغلب برای کاربردهای بیشتربه جز پول دیجیتال به وجود آمده اند.

توکن
توکن‌ها دسته‌ای دیگر از ارزهای دیجیتال هستند که در بستر یک پلتفرم مانند اتریوم یا ویوز و یا ایاس ساخته شده‌اند. آن‌ها بلاک چین جداگانه‌ای برای خود ندارند و برای اجرای تراکنش‌های خود از قدرت بلاک چین اصلی باید کمک بگیرند.
توکن ها طی عرضه اولیه سکه یا همان ICOها در ازای تامین سرمایه جمعی به سرمایه گذاران دیگر اعطا خواهد شد. توکن ها معمولا کاربرهای مخصوص به خود را دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را به چشم یک ارز ببینیم. خود توکن ها هم به دو دسته تقسیم می‌شوند: توکن های اوراق بهادار و توکن های کاربردی. برای خرید ارز دیجیتال توکن ها گزینه مناسبی هستند.
خرید بیت کوین و اتریوم
با توجه به تحریم‌های بین المللی و سخت گیری که در شرایط استفاده از پلتفرم‌های خارجی مانند لوکال بیت کوینز برای کاربران ایرانی‌ که همیشه مشغول به خرید بیت کوین بودند، این کار سخت تر شد. خرید مستقیم ارزهای دیجیتال شناخته شده مانند بیت کوین، اتریوم و گاهی هم ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین معمولا از صافی‌های ایرانی ساده ترین روشی است که افراد می‌توانند با آن سرمایه گذاری کنند.
شما فقط کافی است برای خرید ارز دیجیتال به وب سایت نیل به ادرس https://neel.market/prices مراجعه نمایید و از قیمت های لحظه ای آگاهی پیدا کنید و به راحتی معامله کنید.


ی  کاربران باید حتما توجه کنند که چون اطلاعات حساسی مانند اطلاعات شناسایی خود را به صرافی‌ها واگذار می‌کنند، امکان سواستفاده و کلاهبرداری با آن‌ها چندین برابر می‌شود. پس باید ابتدا صرافی مورد اعتماد خود را پیدا کنید که در حفظ و نگه داری اطلاعات شما کوشا باشند.
پس از طی مراحل ثبت نام در صرافی‌های داخلی، ارائه مدرک و پذیرفته شدن آن‌ها، کاربران می‌توانند سفارش خود را ثبت نهایی کنند و به خرید ارز دیجیتال بپردازند و ارز دیجیتال خود را به کیف پول ارسال نمایند.
جمع بندی
بلاک چین یک فناوری جدید است که این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعات خود را به صورت دائمی و بدون امکان تغییر در آن ثبت کنید. این فناوری در حقیقت نوعی دیتا بیس یا پایگاه داده‌ها است که روی یک یا پند سرور خاصی قرار ندارند بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شکه متصل می‌شوند توزیع می‌شوند. از این رو شما برای خرید کردن ارز دیجیتال ابتدا باید به بلاک چین مورد نظر برسید.
بیت کوین هم اولین کاربرد این فناوری بلاک چین بود، اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که لازم باشد نیاز به اعتماد به واسطه‌ها و افراد شخص ثالث کم شود، از آن می‌توان بهره برد.
اگر می‌خواهید تا حدودی با خرید ارز دیجیتال آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

► خرید و فروش و نگهداری بیش از 800 ارز دیجیتال در کیف پول من
اتصال صنایع علاقه‌مند به نوآوری با اکوسیستم استارتاپی در پردیس سامیت ۲۰۲۲ ◄

مطالب مرتبط
بنر